La Generalitat invertirà 33 milions d'euros en l'intercanviador ferroviari dels FGC amb la Renfe


  • Comparteix:

L'alcalde Recoder i el director general de Ports i Tranports de la Generalitat, Enric Ticó, a l'acte de presentació de l'intercanviador

L'alcalde Recoder i el director general de Ports i Tranports de la Generalitat, Enric Ticó, a l'acte de presentació de l'intercanviador

La Generalitat construirà un intercanviador ferroviari a la zona de Vullpalleres que enllaçarà la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat amb la futura línia de rodalies de Renfe. El projecte, pressupostat en 33 milions d'euros, millorarà la mobilitat de Sant Cugat, que actualment ja compta amb sis estacions dels Ferrocarrils.

Vullpalleres és una de les zones de la ciutat que més ha crescut en els últims anys i l'única connexió que té amb el transport públic ferroviari és la línia de mercaderies de Renfe de Coll Favà. Per aquest motiu, l'Ajuntament va instar la Generalitat a dissenyar un projecte d'intercanviador que enllacés la línia Sant Cugat-Sabadell dels Ferrocarrils amb la línia Mollet-Papiol de Renfe, un projecte que beneficiaria als 15.000 usuaris que agafen el tren diàriament.

Els plans de la Generalitat preveuen la construcció d'una estació dels Ferrocarrils amb una andana central i un aparcament de 200 places, mentre que Renfe construiria una nova estació just al costat per permetre així la creació de l'intercanviador. El disseny de les instal·lacions també està pensat perquè la línia del TGV pugui passar sense problemes per a la zona.

L'alcalde Lluís Recoder ha remarcat la necessitat que Sant Cugat disposi d'aquesta connexió ferroviària:

Lluís Recoder

No volem línies ferroviàries amb estructures radials, que neixen i moren a Barcelona


Tant l'Ajuntament com la Generalitat són conscients de la dificultat que la companyia ferroviària, depenent de l'Estat, construeixi una nova infrastructura a 400 metres d'on s'ubica l'actual estació. Tot i així, les administracions s'han mostrat optimistes, malgrat que Renfe hagi iniciat fa poc els treballs de remodelació de l'estació de Coll Favà. El director general de Ports i Transports de la Generalitat, Enric Ticó, també ha apuntat que en matèria de noves infrastructures Renfe sempre arriba tard:

Enric Ticó

En l'àmbit del disseny d'estructures ferroviàries Renfe sempre ha anat per darrera


La Generalitat no ha volgut arriscar-se a posar una data d'inici de les obres, perquè tot just ara passarà a exposició pública. El director general de Ports i Transports ha assenyalat que tot depèn del nombre d'al·legacions que es presentin i els canvis que s'hagin de fer al projecte constructiu. Per la seva banda, l'alcalde ha assegurat que les obres començaran tan bon punt s'aprovi aquest projecte, que suposa una inversió de 33 milions d'euros.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.