Aprovat el projecte de desdoblament de la C-1413a entre Sant Cugat i el Papiol

Imatge aèria del desdoblament

Urbanisme

Publicat el 14/ago/09 per Redacció

El departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat definitivament l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental d'una variant desdoblada de la C-1413a entre els termes municipals de Sant Cugat i el Papiol. La nova carretera, de 4,5 quilòmetres, permetrà augmentar la capacitat i la seguretat de la via actual en aquest tram. El govern preveu una inversió de 47 milions d'euros pel projecte.

La nova via permetrà facilitar les connexions a diversos sectors industrials i a la zona de nou creixement a l'entorn del parc d'activitats econòmiques de Can Sant Joan. El projecte aprovat consisteix en una carretera de dos carrils per sentit i amb enllaços a nivell. El traçat s'inicia a la confluència de la C-1413a i la B-150 (carretera cap a Castellbisbal), al terme del Papiol, i finalitza a l'altura de la línia de ferrocarril el Papiol - Mollet del Vallès, al terme de la nostra ciutat.

La via té un primer tram comprès entre la confluència de les carreteres C-1413a i B-150, al terme del Papiol, i la rotonda de Mira-sol, punt de connexió entre l'autopista AP-7 i la B-30, al terme de Sant Cugat. El traçat segueix el corredor de l'actual carretera C-1413a i es preveuen connexions amb els polígons i la xarxa viària de l’entorn.

El segon tram es defineix com un nou itinerari entre la rotonda de Mira-sol i el pas sobre la línia de ferrocarril Mollet - Papiol, on connecta amb el traçat definit en el sector del parc d'activitats econòmiques de Can Sant Joan.

El projecte constructiu també inclourà mesures ambientals per integrar la nova infraestructura a l'entorn de l'estany i del torrent dels Alous.