La Generalitat engega el procés per construir el túnel d'Horta ferroviari


Temes relacionats

L'equip de govern exigeix que el túnel d'Horta i Sant Cugat estiguin 'perfectament connectats' ( 2/feb/10)

Sant Cugat torna a demanar la prolongació ferroviària de la línia de Tibidabo (22/set/09)

La Generalitat contempla una estació del TGV a l'Hospital General en el Pla Territorial Metropolità de Barcelona (18/set/09)

La Plataforma en Defensa de Collserola s'oposa al Túnel d'Horta ferroviari (25/mai/09)

Recoder: 'El pla té aspectes positius però hi falta la prolongació de la línia del Tibidabo' (22/mai/09)

El Pla Territorial Metropolità es decanta pel Túnel d'Horta ferroviari amb parada a Cerdanyola (22/mai/09)

Discrepàncies sobre la futura connexió ferroviària entre Barcelona i el Vallès (11/des/08)


  • Comparteix:

El conseller Joaquim Nadal, en una visita al perllongament dels FGC a Terrassa

El conseller Joaquim Nadal, en una visita al perllongament dels FGC a Terrassa

La Generalitat licitarà aquest mes els estudis informatius per construir el túnel d'Horta ferroviari. La nova infraestructura unirà Barcelona i el Vallès a través d'un nou túnel a Collserola. El govern encara no ha decidit si l'entrada vallesana de la línia serà per Cerdanyola o per Sant Cugat, tot i que el Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB), que serveix de full de ruta, prioritza l'opció cerdanyolenca.

El departament de Política Territorial i Obres Públiques licitarà en les properes setmanes tres estudis previs a la construcció del túnel d'Horta ferroviari. El primer se centrarà en la perforació del pas a través de Collserola. També s'encarregarà la redacció d'un estudi sobre les alternatives de connexió des de la boca vallesana per decidir si la millor entrada és per Cerdanyola o per Sant Cugat, abans d'enllaçar amb la Universitat Autònoma (UAB) i de connectar amb l'actual Metro del Vallès. El tercer estudi analitzarà l'entrada a Barcelona de la línia, amb la previsió d'arribar fins a la plaça de les Glòries i de connectar amb la plaça de Catalunya.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, confirma que la Generalitat ja ha iniciat el procés.

Tall incrustat: Joaquim Nadal

Estem en l'inici del procés que determinarà les característiques del túnel, el seu traçat i l'impacte ambiental.


Política Territorial preveu que el procés serà llarg, d'uns 10 anys. Els estudis informatius estaran redactats en els propers mesos, i posteriorment s'hauran de treure a informació pública a l'espera d'al·legacions i obtenir la declaració d'impacte ambiental. Quan finalitzi el procés, serà el moment de redactar el projecte constructiu i abordar la fase d'execució, que s'allargaria uns anys.

El Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB) prioritza el traçat del túnel d'Horta ferroviari amb entrada per Cerdanyola. El document descarta l'opció preferida per l'equip de govern de Sant Cugat, que passava per la prolongació de la línia 7 dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) pel Tibidabo amb parada a Sant Cugat.

Projecte del Túnel d'horta



Comenta-ho a Facebook

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.