Valldoreix i els districtes del municipi tindran a l’abast el fons bibliogràfic de la Biblioteca del Mil·lenari amb els punts de lectura que s’instal·laran a l’octubre a l’Entitat Municipal Descentralitzada, a Mira-sol, a les Planes i a la Floresta. L’ajuntamenr ha anunciat que, a mig termini, es construirà una segona biblioteca pública al municipi.
Tot i que el projecte de construir una segona biblioteca municipal és encara embrionari, Lluís Recoder ha anunciat que aquest equipament està en les seves previsions de futur i que fins i tot ja s’han estudiat possibles ubicacions per aquest equipament cultural:
L’alcalde ha visitat la Biblioteca del Mil·lenari acompanyat per la directora del centre, Pepa Forn, i ha pogut comprovar les millores que s’han fet. Recoder ha destacat la forta inversió que ha realitzat l’Ajuntament en la Biblioteca, que supera els 82.500 euros, i ha manifestat que les inversions culturals són sempre de ‘gran futur’ i tenen ‘una gran rendibilitat social’:
Amb les obres que s’han fet aquest estiu, la Biblioteca del Mil·lenari ha incorporat nous espais, com ara la viatjateca o la fonoteca, on es poden consultar revistes de viatge o escoltar discs compactes. A més s’ha separat la sala gran de la infantil, s’han ampliat els punts de connexió a Internet de cinc a onze, s’ha creat un terrassa exterior on poder fer lectures a la fresca i s’ha incrementat el fons bibliogràfic i els punts de lectura. Pel que fa al fons bibliogràfic, la biblioteca disposa ara de 31.000 llibres i revistes. Els punts de lectura són ara 172, enlloc dels 145 que hi havia abans. Pel que fa a les xifres d’us, per la biblioteca passen una mitjana de més de 200 usuaris diaris. El nombre de préstecs al dia supera la xifra de 160.

