Vallès optarà a la reelecció com a alcalde a les municipals de 2027: “Sant Cugat la governarà Junts o un nou tripartit”

L’alcalde anuncia la seva candidatura i situa el 2027 com un duel amb un possible tripartit

L'alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
-->
Enllaç copiat al clipboard
09/04/26 a les 20:25h
 |  3 minuts de lectura
Secció: Política

L’alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès, ha anunciat aquest dijous la seva voluntat de revalidar l’alcaldia en les eleccions municipals de 2027. Ho farà com a candidat de Junts per Sant Cugat, després que la seva hagi estat l’única candidatura presentada en el procés intern del partit.

L’anunci s’ha fet en el marc de l’assemblea de militants, on Vallès ha comunicat formalment que vol continuar al capdavant del consistori el pròxim mandat. “Em vull presentar a la reelecció, vull continuar sent l’alcalde de Sant Cugat el pròxim mandat”, ha afirmat durant el seu discurs.

Crida a revalidar l’alcaldia

En clau política, Vallès ha advertit que les pròximes eleccions seran decisives i ha situat el seu partit com a garantia del model de ciutat actual. “Sant Cugat la governarà Junts o un nou tripartit”, ha afirmat, tot apel·lant a mobilitzar el vot per aconseguir una majoria àmplia.

Vallès ha assegurat que l’actual executiu ha hagut de gestionar una situació heretada complicada: “No hem parat de resoldre problemes i urgències que, malauradament, vam heretar de l’experiment del tripartit”.

En aquest sentit, ha posat com a exemple la situació econòmica de l’Ajuntament a l’inici del mandat, assegurant que van detectar un “dèficit important”, així com disfuncions en la gestió administrativa. També ha criticat el model urbanístic que, segons ha afirmat, defensava aquell govern, advertint que plantejava un creixement que Junts considera excessiu: “No volem per Sant Cugat la densificació que defensa el govern socialista de Salvador Illa”.

El següent pas serà la ratificació oficial de la candidatura en una assemblea prevista per al 29 d’abril a la Sala Clavé de la Unió, en un acte obert a la ciutadania i amb la presència de dirigents del partit. Amb aquest moviment, Vallès inicia el camí per tornar a encapçalar la candidatura de Junts amb l’objectiu de mantenir l’alcaldia el 2027.

“Més il·lusió que el primer dia”

Durant la seva intervenció, l’alcalde ha defensat la seva gestió i ha justificat la decisió de tornar-se a presentar assegurant que afronta aquest nou repte amb més experiència i motivació: “Avui faig un pas endavant amb molta més il·lusió que el primer dia”.

Vallès ha reivindicat també el model de ciutat que defensa el seu govern, posant l’accent en la qualitat de vida i en un creixement limitat: “Sant Cugat no és només una ciutat. És casa nostra”, ha dit, tot subratllant la voluntat de mantenir una ciutat “moderna sense perdre l’essència de poble”.

En aquest sentit, ha apuntat alguns dels eixos de futur, com la millora de la mobilitat, l’espai urbà i els serveis públics, així com la transformació de barris que, segons ha admès, “s’han deteriorat” amb el pas del temps.

Salva Vendrell, presidenciable de Junts per Valldoreix

Josep Maria Vallès i Salva Vendrell / Foto: Junts

Junts per Valldoreix també ha rebut una única candidatura per aspirar a la presidència de l’EMD. Serà l’actual president del Club Voleibol Sant Cugat, Salva Vendrell; de fet, aviat acabarà el mandat al capdavant de l’entitat esportiva.

Amb Vendrell al capdavant, Junts aspira a recuperar la presidència de l’administració descentralitzada, que actualment ostenta Juanjo Cortés, de Valldoreix Plural, una candidatura que compta amb el suport de les esquerres.