El santcugatenc Joan Villadelprat explica en una entrevista a Cugat.cat que el projecte Epsilon Euskadi, que dirigia a Vitòria ‘està mort’. La crisi i el canvi de govern al País Basc van sepultar un projecte esportiu, formatiu i de recerca que el 2010 pretenia competir en el Mundial de Fòrmula 1. Respecte als possibles canvis en els motors dels monoplaces,Villadelprat assegura que la tendència és fer una Formula 1 més ‘verda’ però que res no està decidit.
El tècnic santcugatenc, excap de mecànics de Ferrari, entre el 1987 i el 1989, i membre de l’equip de direcció de Benetton els anys 1994 i 1995, Joan Villadelprat, ha explicat en declaracions a Cugat que el projecte que va iniciar a Vitòria, l’Epsilon Euskadi fa un any que s’ha acabat. Villadelprat recorda que amb aquest projecte es va formar molta gent i reconeix que si no es va fer a Catalunya és perquè no se’l van escoltar.
Joan Villadelprat
A Epsilon Euskadi, la gran aposta basca de Villadelprat, la crisi també li va passar factura. Els deutes amb les caixes que van finançar el projecte el van obligar a tancar les seves portes. D’altra banda, en plena temporada de la Fòrmula 1 continuen els rumors sobre els canvis que es poden introduir en els motors. En aquest sentit, Joan Villadelprat avança que, malgrat tot està en l’aire, la tendèndia és fer una Fòrmula 1 ‘més verda i econòmica’. El tècnic santcugatenc diu però que els equips són contraris a fer nous canvis ara per l’alt cost que això suposa.
Joan Villadelprat
A Villadelprat també li hem preguntat pel final del Mundial de Fòrmula 1 i reconeix que és molt millor que el campió no es decideixi fins el final pel bé de l’espectacle.
Joan Villadelprat
El santcugatenc Joan Villadelprat, actualment analista tècnic de la Fòrmula 1 a TV3 i altres mitjans, assegura sentir-se bé amb el que fa i, ara com ara, descarta altres projectes en el futur.

