Els metges diuen prou a les hores extra voluntàries

Els metges diuen prou a les hores extra voluntàries
02/06/26 a les 15:24h

Després d’onze jornades de vaga, els metges de Catalunya han iniciat una nova fase de protesta: deixar de fer hores extres voluntàries. Amb la campanya “Ni un minut més”, denuncien que la sanitat pública depèn massa del sobreesforç dels professionals i reclamen millores laborals, més personal i la fi de les guàrdies de 24 hores. Està dimensionat l’equipament sanitari i el nombre de professionals al creixement de la població? És raonable que un metge de guàrdia treballi 24 hores seguides? El Departament de Salut trobarà una entesa amb el col·lectiu de metges? De tot plegat en parlen a la tertúlia ciutadana Ferran de Juan, vicepresident de la Junta de la Unió; Montse Moral, farmacèutica i rotària i Rogeli Pedró, escriptor i antropòleg.