No és només el Blue Monday: així pot afectar l’hivern a l’estat d’ànim
Es diu que el tercer dilluns de gener és el dia més trist de l’any, el conegut Blue Monday. La psicòloga Clàudia Rossy ha aclarit en una entrevista al magazín ‘Faves comptades’ que aquesta data no té base científica, tot i que la manca de llum solar, la tornada a les rutines i les expectatives poc reals de l’inici d’any sí que poden afectar l’estat d’ànim durant el gener. L’experta de la UIC Barcelona subratlla la importància de cuidar els pilars de la salut mental: descans, alimentació i exercici físic i recomana crear “petites illes” de benestar en el dia a dia per combatre la desmotivació estacional. Rossy, també alerta que cal demanar ajuda professional si la tristesa perdura més de dues setmanes o interfereix de manera intensa en les activitats quotidianes.


