Alumnes de 5è de l'escola Turó de Can Mates en l'elaboració de les falques de ràdio a Cugat Mèdia / Foto: Cugat Mèdia
Alumnes de 5è de l'escola Turó de Can Mates en l'elaboració de les falques de ràdio a Cugat Mèdia / Foto: Cugat Mèdia

Cugat Mèdia i l’escola Turó de Can Mates engeguen un projecte d’alfabetització mediàtica

14/12/2021

El primer treball del projecte ha estat la campanya publicitària del recapte d’aliments que fa l’escola.

El mitjà públic Cugat Mèdia i l’escola Turó de Can Mates han engegat un projecte d’alfabetització mediàtica que té per objectiu, tal com explica l’escola, “permetre a l’alumnat créixer i entendre la comunicació com una representació del pensament”. La primera iniciativa d’aquest projecte ha estat la creació d’una campanya de publicitat per promoure el recapte d’aliments que organitza l’escola aquesta setmana. La campanya ha estat elaborada pels alumnes de cinquè de primària, que han creat diferents suports publicitaris, entre ells, dues falques de ràdio i dos espots televisius que els estudiants han enregistrat i editat amb el suport de Cugat Mèdia.

El projecte d’alfabetització mediàtica es vol dur a terme de manera transversal a tots els cursos de l’escola i té una durada inicial prevista de tres anys.

Mònica Lablanca, directora de Cugat Mèdia, ha indicat que creu que la col·laboració entre les escoles i els mitjans de comunicació locals és “importantíssima”. Espera que aquest projecte “arribi a bon terme” i sigui l’inici de moltes altres col·laboracions.

Stel·la Bonamusa, cap d’estudis de l’escola, explica que creuen que la manera d’aprendre és “fer, pensar i comunicar”. També apunta que volen seguir desenvolupant el pensament crític entre l’alumnat i donar-los l’oportunitat de treballar aquestes competències lingüístiques i digitals de manera més pràctica.

Ràdio Sant Cugat ha inclòs en la seva programació publicitària les dues falques elaborades per l’escola. La recollida d’aliments tindrà lloc del 15 al 17 de desembre de 8 h a 17 h al porxo de l’Escola Turó de Can Mates. Alguns exemples d’aliments que es recullen són: arròs, pasta, torrons, llet, caldo, llegums, entre d’altres.

El projecte d’alfabetització mediàtica es vol dur a terme de manera transversal a tots els cursos de l’escola i té una durada inicial prevista de tres anys.

Mònica Lablanca, directora de Cugat Mèdia, ha indicat que creu que la col·laboració entre les escoles i els mitjans de comunicació locals és “importantíssima”. Espera que aquest projecte “arribi a bon terme” i sigui l’inici de moltes altres col·laboracions.

Stel·la Bonamusa, cap d’estudis de l’escola, explica que creuen que la manera d’aprendre és “fer, pensar i comunicar”. També apunta que volen seguir desenvolupant el pensament crític entre l’alumnat i donar-los l’oportunitat de treballar aquestes competències lingüístiques i digitals de manera més pràctica.

Ràdio Sant Cugat ha inclòs en la seva programació publicitària les dues falques elaborades per l’escola. La recollida d’aliments tindrà lloc del 15 al 17 de desembre de 8 h a 17 h al porxo de l’Escola Turó de Can Mates. Alguns exemples d’aliments que es recullen són: arròs, pasta, torrons, llet, caldo, llegums, entre d’altres.

Mira el vídeo de la notícia a cugat.cat

Més Notícies

Una noia mirant el programa de televisió 'La isla de las tentaciones' / Foto: Cugat Mèdia

Adolescència i ‘reality shows’: Com evitar normalitzar conductes tòxiques

30/03/2022

El ‘reality show’ és un gènere televisiu que ja fa temps que s’emet a televisió. N’hi ha alguns de més antics, com ‘Gran Hermano’ i ‘Supervivientes’, i altre més actuals com ‘La Isla de las Tentaciones’. Aquest ha tingut un gran impacte i s’ha convertit en el fenomen televisiu més vist a Espanya entre els joves d’entre 16 i 34 anys.

Imatge d'arxiu d'una aula de l'escola Pi d'en Xandri / Foto: Lluís Llebot (Cugat Mèdia)

Com hauríem d’explicar la guerra als infants?

16/03/2022

La guerra a Ucraïna ha omplert els titulars de tots els mitjans de comunicació. El conflicte amb Rússia s’ha convertit en tema d’interès per a tothom, fins i tot dels infants, a casa i a les escoles.

‘El juego del calamar’: la sèrie que les criatures haurien d’evitar

18/10/2021

Què podem fer quan el contingut entra a casa o a l’escola? Cugat Mèdia en parla amb expertes ‘El juego del calamar’ és la sèrie de la qual tothom en parla. És una de les novetats de la plataforma Netflix, que tracta d’un grup d’adults que participen en una competició de jocs infantils en la […]

Una noia fa una fotografia per penjar-la a Instagram

Instagram afecta el nostre estat d’ànim?

13/10/2021

Instagram és una de les xarxes que ha irromput amb més força en els darrers anys i ja és la quarta en nombre d’usuaris a nivell mundial. Cap experiència sembla completa si no es comparteix amb amics, familiars i seguidors penjant una fotografia en aquesta plataforma, ja siguin les vacances, un dinar, anar al cinema […]

Cal preocupar-se per l’addicció dels joves als videojocs?

29/09/2021

Els joves passen cada cop més temps a internet i els videojocs són una de les aficions més habituals. Fa uns dies es va fer viral la notícia d’un adolescent ingressat en un centre per l’addició al Fortnite, que d’immediat va generar debat. Us heu de preocupar si teniu fills i filles que hi juguin?

La DIBA també aposta per l’alfabetització mediàtica

25/08/2021

Has rebut algun SMS al mòbil o algun DM a les xarxes socials amb un enllaç i el missatge que si el cliques rebràs diners, un val o algun premi? No pares de veure anuncis de gent jove que s’ha fet rica fent no sé què? Et creus tot el que veus a la xarxa?

Les 5 fake news més habituals sobre les vacunes

16/07/2021

La majoria de la població catalana ja s’ha posat com a mínim una vacuna contra la COVID i recentment s’ha autoritzat la vacunació de la població entre 16 i 29 anys. Us expliquem les 5 fake news més habituals sobre els efectes de la Pfizer, l’AstraZeneca, la Moderna o la Jansenn. – No tenen components […]