Fotograma del vídeo "espavilat???" de la DIBA

La DIBA també aposta per l’alfabetització mediàtica

25/08/2021

Has rebut algun SMS al mòbil o algun DM a les xarxes socials amb un enllaç i el missatge que si el cliques rebràs diners, un val o algun premi? No pares de veure anuncis de gent jove que s’ha fet rica fent no sé què? Et creus tot el que veus a la xarxa? Saps com funcionen les aplicacions per tenir-te connectat el màxim de temps possible? La Diputació de Barcelona posa en marxa una campanya per respondre a totes aquestes preguntes destinada als joves i a l’alfabetització mediàtica.

El canal del Pla Jove de la DIBA de Youtube ofereix una sèrie de 8 vídeos dedicats als adolescents i pensats de cara treballar-los a l’aula o en tallers i debats sobre educació mediàtica.

Per exemple podeu trobar el vídeo “Espavilat???”, amb el guió de dos referents de la comunicació i les xarxes com en Roc Massaguer (@outconsumer) i l’Anabel Lorente (@catana3el), on dos joves parlen de com enriquir-se a internet.

Els consells que acompanyen la producció formen part de l’educació mediàtica que anem veient també a través d’Ull Crític: no et quedis només amb el primer resultat de la cerca, busca fonts fiables o oficials i en cas de buscar opinions, que siguin de gent experta. En total, hi ha vuit produccions per tractar diferents aspectes conflictius de l’alfabetització digital i de com conviure amb les tecnologies i l’allau d’informacions que rebem cada dia.

Més Notícies

‘El juego del calamar’: la sèrie que les criatures haurien d’evitar

18/10/2021

Què podem fer quan el contingut entra a casa o a l’escola? Cugat Mèdia en parla amb expertes ‘El juego del calamar’ és la sèrie de la qual tothom en parla. És una de les novetats de la plataforma Netflix, que tracta d’un grup d’adults que participen en una competició de jocs infantils en la […]

Una noia fa una fotografia per penjar-la a Instagram

Instagram afecta el nostre estat d’ànim?

13/10/2021

Instagram és una de les xarxes que ha irromput amb més força en els darrers anys i ja és la quarta en nombre d’usuaris a nivell mundial. Cap experiència sembla completa si no es comparteix amb amics, familiars i seguidors penjant una fotografia en aquesta plataforma, ja siguin les vacances, un dinar, anar al cinema […]

Cal preocupar-se per l’addicció dels joves als videojocs?

29/09/2021

Els joves passen cada cop més temps a internet i els videojocs són una de les aficions més habituals. Fa uns dies es va fer viral la notícia d’un adolescent ingressat en un centre per l’addició al Fortnite, que d’immediat va generar debat. Us heu de preocupar si teniu fills i filles que hi juguin?

Les 5 fake news més habituals sobre les vacunes

16/07/2021

La majoria de la població catalana ja s’ha posat com a mínim una vacuna contra la COVID i recentment s’ha autoritzat la vacunació de la població entre 16 i 29 anys. Us expliquem les 5 fake news més habituals sobre els efectes de la Pfizer, l’AstraZeneca, la Moderna o la Jansenn. – No tenen components […]

Ull crític a les escoles i instituts

30/06/2021

El projecte Ull crític té un fort vincle amb les escoles i els instituts des del primer dia i per això desitgem fer camí plegats. Cugat Mèdia vol implicar al màxim el món escolar a través de xerrades, tallers i iniciatives comunes.

Solidaritat i comunicació a l’Institut Angeleta Ferrer

16/06/2021

Ull Crític treballa conjuntament amb les escoles i instituts de la ciutat. El darrer exemple és el treball solidari de l’Institut Angeleta Ferrer, que vol connectar les entitats de voluntariat amb els joves i la comunitat educativa. Per això l’alumnat de tercer d’ESO està elaborant tríptics i cartells per donar ressò al tercer sector dins […]

5 consells per detectar ‘fake news’

09/06/2021

Cada dia ens arriba un gran volum d’informació a través del mòbil i d’altres pantalles i no sempre podem estar 100% segurs de la seva veracitat. Per això t’oferim les cinc preguntes a contestar per detectar fake news i no contribuir a fer-les virals: · D’on surt la notícia? Cal mirar si ve d’un mitjà […]

Ull Crític: el portal de Cugat Mèdia per a l’alfabetització mediàtica

01/06/2021

El mitjà públic fa un pas més en la seva aposta per fomentar una societat més crítica i plural Cugat Mèdia posa en marxa Ull Crític, el portal per contribuir a l’alfabetització mediàtica. El mitjà públic de Sant Cugat, amb la seva missió de servei a la ciutadania, vol ser un vehicle que permeti assimilar la […]