Barcelona disposarà de tres noves estacions de Ferrocarrils de la Generalitat – Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia – a partir de 2023 gràcies a la prolongació de la línia Llobregat-Anoia. La nova parada a Gràcia permetrà la interconnexió amb la línia del Vallès, que ja hi té una estació. Les obres tenen un temps estimat d’execució de tres anys i nou mesos.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha destacat la rendibilitat d’aquestes noves tres estacions que captaran 14 milions de nous usuaris, el 38% dels usuaris actuals. Vila també ha obert la porta que el finançament del projecte, valorat en 321 milions d’euros, sigui fruit de la col·laboració públic-privat. La prolongació implicarà la construcció tres noves estacions i la remodelació la de Plaça Espanya: – Hospital Clínic, al carrer d’Urgell, entre Rosselló i Còrsega, que permetrà l’intercanvi amb L5 del metro – Francesc Macià, al carrer d’Urgell entre Buenos Aires i la plaça Francesc Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix. – Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, amb connexió amb la lína de FGC Barcelona-Vallès. – A Plaça Espanya, l’obra comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació de FGC existent, i de l’intercanviador amb L1 i L3 de metro. La línia Llobregat-Anoia té en servei 98 quilòmetres amb una demanda de 23 milions de viatgers anuals. La línia onnecta les comarques del Bages, l’Anoia i el Baix Llobregat amb la ciutat de Barcelona, on ara té dues estacions. La línia Barcelona-Vallès té 45 quilòmetres en servei i 32 estacions, que s’ampliaran amb les prolongacions, en marxa a Terrassa i Sabadell. Registra uns 57 milions d’usuaris l’any i connecta el Vallès Occidental amb Barcelona.

