Els Geganters de Sant Cugat han inaugurat oficialment aquest dijous l’esperada exposició dels 30 anys de la colla en un acte amb una quarantena de persones. Després de mesos d’investigació i recopilació d’informació, l’entitat mira enrere amb l’orgull de la feina feta i el repte de convèncer més persones, petits i grans, de fer-se geganters. La mostra es pot veure fins al 21 de maig a la sala d’exposicions de la Casa de Cultura.
L’exposició, comissionada per Maria Fabre, repassa tots els elements del fet geganter, des de l’origen de la tradició fins al procés d’elaboració d’un gegant. Pel camí, la colla ha trobat petites joies històriques, com el primer esboç d’en Joan i la Marieta que Joan Tortosa va portar al taller de Solsona que els va construir. A la sala d’exposicions els gegants de Sant Cugat no hi caben, però sí que s’hi poden veure vestits antics i els tres gegantons de la colla, el Valentí, el Monjo i la Salut. El president dels Geganters de Sant Cugat, Ramon Bruguera, ha explicat que, després d’un any celebrant l’efemèride, la colla es planteja nous reptes.
Ramon Bruguera
A la presentació hi ha assistit també la tinenta d’alcalde de Cultura, Carmela Fortuny, que ha subratllat la importància dels gegants en les celebracions de la ciutat.
Carmela Fortuny
La mostra ha comptat amb la col·laboració de Cugat.cat, que ha elaborat un reportatge que recull testimonis i històries dels 30 anys de gegants a Sant Cugat.

