Sant Cugat demana l’alliberament del fotoperiodista segrestat a Síria

-->
Enllaç copiat al clipboard

Redacció

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més
10/12/13 a les 12:12h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

L’alcaldessa ha demanat, en nom de tota la ciutat, l’alliberament immediat del fotoperiodista santcugatenc segrestat a Síria, Ricardo Garcia, així com de la resta d’informadors retinguts al país. Mercè Conesa ha dit que és ‘intolerable’ que s’amenaci o es retingui professionals que s’arrisquen per explicar al món els conflictes i que ajuden a ‘visualitzar-los’.

Garcia Vilanova va ser segrestat el 16 de setembre juntament amb el periodista Javier Espinosa en un punt de control de Tal Abyad, a pocs quilòmetres de la frontera turca, quan intentaven abandonar Síria després de cobrir durant dues setmanes aquest conflicte armat. L’alcaldessa s’ha posat també al costat de la família del fotoperiodista santcugatenc i ha ofert l’ajuda del consistori ‘en tot allò que sigui possible’. També ha demanat al ministeri espanyol d’Afers Exteriors que treballi ‘amb la màxima diligència’ per posar fi al segrest.

Declaracions

Mercè Conesa

Com a santcugatenc, la ciutat es mostra al seu costat i fa un reconeixement a la seva tasca. En cap cas podem acceptar aquest tipus de situacions.

Ricardo Garcia és un fotoperiodista ‘freelance’ que ha cobert guerres com les d’Afganistan i Síria. Actualment a Síria hi ha una trentena de periodistes segrestats, entre els quals el de l’enviat especial de ‘El Periódico’, Marc Marginedas, que va ser capturat a finals d’estiu.