Un any ple de reptes

Cadascun de nosaltres any rere any ens plantegem uns reptes per poder acompanyar-los en el seu aprenentatge

Anabel Maján

Anabel Maján


Publicat: el 11/set/18
Els experts |

Sempre que comença un any escolar els mestres debatem què és el que volem aconseguir del nostre alumnat per aquell curs. Tot i que totes les escoles partim de la mateixa base, ajudar als nostres alumnes a créixer i ser persones competents, cadascun de nosaltres any rere any ens plantegem uns reptes per poder acompanyar-los en el seu aprenentatge.

A l'Olivera aquest any ens hem proposat els següents: seguirem potenciant les matemàtiques manipulatives des de ben petits tant a través de jocs com amb material; l'aprenentatge serà competencial, amb la intenció que l'alumne sigui el protagonista. En aquesta mateixa línia treballarem a la Comunitat dels Petits amb els ambients, deixant que l'infant es construeixi el seu propi aprenentatge. A través dels diferents ambients, creatiu, experimental, artístic, musical, plàstic, arquitectònic, podrà crear, experimentar, inventar, parlar, raonar, interactuar amb alumnes d'altres edats, ja que el nostre objectiu és que tots els nens i nenes aprenguin i desenvolupin les seves potencialitats, posant en pràctica habilitats i aptituds que de ben segur tots tenen.

Volem endinsar-nos en el món del treball cooperatiu, ja que creiem en la importància d'una adequada atenció a la diversitat de ritmes, de capacitats i d'interessos on la responsabilitat de l'aprenentatge la tinguin els propis alumnes. Seguirem caminant en el repte de l'escola inclusiva, una escola on tothom hi tingui cabuda.

Gràcies a l'Ajuntament i a l'escola Municipal de Música, i amb el propòsit de potenciar l'àmbit artístic i la creativitat dels nostres petits, iniciarem el Projecte Remis -música en conjunt- a P5, els eixos del qual són escoltar, interpretar i crear.

Com veieu estem ben engrescats. Se'ns obre un any ple de projectes i il·lusions!

ANABEL MAJÁN directora de l'escola l'Olivera