'Campanya sobre campanya i sobre campanya una...'

Jordi Puignero


Publicat: el 31/oct/11
Opinió| Columnes

Comença la campanya de les eleccions espanyoles, enguany més propera del Nadal que mai. Aquest ha estat un any de campanyes electorals, primer les nacionals, després les municipals i ara les espanyoles.

Com a polític sovint reflexiono sobre l'eficàcia de les campanyes i em pregunto si no seria millor que els partits polítics ens poséssim d'acord en no fer-ne i que fos l'administració qui fes una campanya institucional recordant que tal dia hi ha eleccions i de la importància d'anar a votar. Tots plegats ens estalviaríem molts calers, no avorriríem el personal i sobretot no fomentaríem la cultura de les promeses de cara la galeria d'última hora. De fet si agafem les dades del darrer baròmetre del centre d'estudis d'opinió observarem que només un 17% de la gent decideix anar votar gràcies a la campanya electoral i només un 35% vota a un partit o altre en funció de les propostes electorals fetes en campanya. En definitiva, els electors haurien d'aprendre, encara més, a valorar i a votar els seus líders polítics no tant pel que fan i prometen els darrers 15 dies campanya sinó per la gestió i la feina feta o no feta durant 4 anys. Entre tots plegats, electors i polítics, hauríem de contribuir a no deixar que una bona o mala campanya de màrqueting de 15 dies desacrediti o potenciï una gestió de 4 anys.

JORDI PUIGNERÓ és copresident de CiU Sant Cugat