El procés educatiu: formal, no formal...

Maria Sansa


Publicat: el 11/oct/12
Opinió| Columnes

Les declaracions d'algun ministre de l'estat central posen en dubte el procés de transformació de l'educació al nostre país, oblidant que molts pedagogs i pedagogues han fet nombrosos estudis en molts països, per elaborar una llei d'educació que ha demostrat ser prou bona. Em deixa, com a mínim, perplexa. Només puc entendre'l quan el personatge en qüestió és enquestador d'audiències, amb tots els respectes per a les persones que tenen aquesta professió.

L'educació suposa per definició un procés de canvi o transformació dels subjectes que s'eduquen i el medi educatiu i ha de tenir la capacitat d'anar evolucionant.

Un dels més nobles ideals educatius és el que persegueix una formació que abasti harmoniosament totes les dimensions de la personalitat humana.

La formació integral és formació intel·lectual, física, estètica i moral; formació pel treball, per l'oci... Estem parlant de processos educatius formals, no formals...

Quan ens emmirallem en els projectes educatius d'altres països, que tenen un alt nivell reconegut per a tothom... Finlàndia, sense anar més lluny, on el 90% de centres educatius són mixtes i ofereixen una escola pública de qualitat, pedagògicament adequada a tots els infants.

Les fonts de coneixement són quasi incomptables: escoles d'art, música, biblioteques, museus... Caldria també diferenciar-les per sexe?

MARIA SANSA és exregidora