Quina funció té l'educació ambiental?

Maria Sansa


Publicat: el 22/nov/12
Opinió| Columnes

Cal que tots adquirim compromisos socials responsables amb el medi ambient. Fa més de 4 dècades ja es va prevenir dels perills que comportava el deteriorament dels ecosistemes, derivat de l'intens procés d'industrialització iniciat als anys 50 del segle XX. Totes les nacions desenvolupades veien incrementar els nivells de contaminació atmosfèrica, la degradació de l'aigua... Els boscos de tot Europa patien de 'pluja acida'.

La preocupació pels assumptes ambientals no és un pretexte, com afirmen els partits de dretes. Cal una perspectiva pedagògica diferent i un altre visió mundial, que s'integri en el sistema escolar i també en l'educació no formal.

És necessari impulsar un discurs crític de la relació entre la societat i el medi ambient en l'actual temps de globalització.

La conferència anual de la UNESCO, ens planteja unes arees d'interès, que cal recordar:
1. Canvi climàtic i contaminació atmosfèrica.
2. Gestió de recursos compartits de l'aigua.
3. Deteriorament de les zones costaneres i oceàniques.
4. Empobriment biològic(biodiversitat).
5. Degradació de les condicions de salut i qualitat de vida.

Cal mantenir per sobre de qualsevol cosa la inversió en capital humà i en educació, que és absolutament necessaria per assegurar el futur del país.

MARIA SANSA és exregidora