El grup municipal de C’s ha demanat a l’Ajuntament que,
El portaveu de C’s, Aldo Ciprián, que ha explicat que es va assabentar de la proposta de l’equip de govern a través dels mitjans, ha subratllat que a l’impacte econòmic de la mesura se li podria fer front a través dels impostos municipals.
Aldo Ciprián
Ciprián ha subratllat que el seu grup aposta per una reducció en els impostos i que, en el cas concret de l’IBI, ja van demanar una rebaixa del 5% durant el primer any de mandat. Finalment el ple va executar una rebaixa en aquest impost del 2%.
Més reaccions
No és la primera proposta en aquest sentit. A principis de mes, el PP va anunciar que presentaria una moció
per instar les administracions perquè Sant Cugat entri a la zona 1. De la seva banda, ERC-MES va emplaçar l’Ajuntament a establir un sistema de bonificacions per pagar l’IBI
quan la ciutat passi a formar part de la zona 1 del sistema tarifari integrat de transport. A més, les JERC han exigit la creació d’un títol de transport integrat per als estudiants
santcugatencs de la UAB a Cerdanyola i de la UPC a Terrassa si es materialitza el canvi de corona. L’alcaldessa, Mercè Conesa, va explicar en roda de premsa que les negociacions amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) estan avançades
i que la mesura podria entrar en vigor l’1 de gener. La petició a l’AMB s’ha fet amb els altres 17 municipis que formen part de la segona corona.

