La posada en funcionament de
L’objectiu inicial del consistori era aplicar la mesura a l’entorn del parc empresarial. Ara els plans han canviat arran de les converses amb els agents afectats i després de les reticències d’alguns sindicats, com CCOO
i CGT. L’acord més important és la suspensió temporal de la mesura i l’aplicació futura de la mateixa només als nous aparcaments d’Alcalde Barnils (253 places), Generalitat (130 places) i Sena (102). De les reunions de la Comissió de l’Àrea Taronja també es desprèn el compromís d’activar la tarifa una vegada s’implementin les millores planejades al polígon: el nou enllumenat (215 fanals a l’avinguda de la Generalitat), nous carrils i espais per a la bici, nous aparcaments i solucions en transport públic (autobusos, FGC i RENFE). Un paquet de millores que, amb un cost de quatre milions a càrrec de l’Ajuntament i l’AMB, s’anomenarà ‘A Can Sant Joan, anem per feina’. Tot plegat ho ha explicat la tinenta d’alcalde de Promoció Econòmica, Joana Barbany.
Joana Barbany
L’Ajuntament també està treballant per incrementar la freqüència de pas dels autobusos pel parc empresarial. En aquest sentit, Barbany ha avançat que l’opció més madurada és la de desdoblar la línia d’autobús de Can Sant Joan amb una capçalera que surti del polígon i l’altre de Volpalleres. Segons la titular de Promoció Econòmica aquestes són unes modificacions necessaries que arriben amb el canvis que ha viscut la zona els darrers anys, amb un augment de població a Volpalleres.
Joana Barbany
Tarifes diferents
La proposta original de pagar un 1,10 euros al dia el primer any també cau. Ara, el grup de treball estudiarà preus en funció dels usuaris. Es tindrà en compte l’ús de cotxe elèctric o compartit, el salari com a empleat al polígon i la residència a l’entorn de l’estació de FGC. De cara al 2020, la comissió debatrà l’ampliació de l’àrea taronja a la resta del parc o la seva reducció en funció dels resultats i de la demanda.
Els deures de la comissió
L’àrea taronja aposta pel foment del transport públic i l’ús de mitjans alternatius al vehicle privat per garantir la qualitat de l’aire, la mobilitat i la seguretat dels treballadors. En aquesta línia, la comissió creada buscarà aquestes alternatives de mobilitat que potenciïn el transport públic, afavoreixin l’ús de la bici i impulsin el transport col·lectiu privat, entre altres tasques.

