Després de gairebé una setmana de
Els responsables expliquen que a primera hora del matí és quan s’utilitza més aquest servei de mobilitat personal, que facilita la intermodalitat. Els usuaris s’han de descarregar una aplicació gratuïta al telèfon mòbil i registrar-se per a començar el viatge. El preu, un euro per desbloquejar el patinet i 0,15 euros per minut d’ús. Després es poden deixar aparcats on vulguin, sempre que es respectin unes normes bàsiques de civisme. Ho ha explicat el responsable de Wind a l’Estat espanyol, Gerard Sellarès, que també destaca que els vehicles estan geolocalitzats i cada nit els recullen i recarreguen. L’Ajuntament s’ha volgut avançar amb aquesta prova i també amb la normativa prèvia a la que ha d’establir la DGT, a les problemàtiques que puguin sorgir entre patinets, bicicletes, cotxes i vianants. La tinenta d’alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira, assegura que els patinets elèctrics ‘han vingut per quedar-se’ i que, en tractar-se d’un sistema de mobilitat ‘novedós’, calia una prova com aquestes ‘per anar acostumant als ciutadans’. Tot plegat per seguir promovent una mobilitat sostenible a Can Sant Joan ‘després d’una inversió forta’ l’any passat amb la construcció de 12 quilòmetres de carril bici. Malgrat que la majoria d’usuaris del parc empresarial encara no en coneix el seu funcionament, ho veuen amb bons ulls sempre que es prioritzi al vianant. Es tracta d’un estil de mobilitat anomenat ‘d’última milla’, per fer els últims metres fins al destí després de baixar del tren o de l’autobús. La prova pilot s’allargarà fins a finals d’abril i, després d’estudiar el seu funcionament, la intenció és mirar d’implementar-ho a tota la ciutat.

