L’Ajuntament de Sant Cugat oferirà un local privat que reuneixi les condicions necessàries per traslladar la Unitat de Documentació de la Policia Nacional del carrer Vallès, que tramita els passaports i DNI i que abaixa la persiana aquest divendres. Ho ha avançat a Cugat Mèdia l’alcalde, Josep Maria Vallès, que també ha explicat que miraran de negociar un preu del lloguer assequible amb la propietat perquè Sant Cugat no deixi de tenir aquest servei. Vallès, això sí, ha recordat que la “responsabilitat” és de l’Estat i que l’Ajuntament, en tot cas, col·labora en trobar unes instal·lacions adequades. El local ha de tenir 400 metres quadrats, estar ben ubicat, amb aparcament proper i accessible amb transport públic.
Fins ara, l’Ajuntament havia ofert tres locals municipals, propietat de Promusa, però cap d’ells hauria reunit les condicions segons els ha fet saber el cos de seguretat a través de la delegació del govern. L’alcalde també ha al·legat que el govern local va conèixer la situació de la comissaria
a mitjans de juliol i que “no és fàcil” trobar unes instal·lacions que tinguin totes les condicions. Malgrat això, Vallès també destaca que “la majoria de santcugatencs” renoven el DNI o el passaport en altres municipis i que els qui l’expedeixen a la comissaria de Sant Cugat són, en gran part, gent que hi treballa però no hi viu. En qualsevol cas, afirma que una ciutat com Sant Cugat “no pot perdre aquest servei”.

