La primera jornada del Congrés de la Bicicleta ha esbossat el camí perquè aquest vehicle tingui un lloc de pes en la mobilitat local acompanyat d’una ordenança que en reguli l’ús. Això ha afirmat l’alcaldessa, Mercè Conesa, en el tret de sortida del congrés que ha abordat el model de mobilitat de la ciutat francesa de Bordeus i l’aspecte econòmic del sector de la bici, entre d’altres aspectes. EsadeCreapolis ha acollit les ponències d’una jornada que s’ha tancat amb una passejada en bicicleta per la ciutat.
L’alcaldessa, Mercè Conesa, ha donat la benvinguda als participants del congrés i ha exposat l’estratègia de la ciutat en contra del canvi climàtic on l’ús de la bicicleta juga un paper important. Conesa també ha avançat a Cugat.cat que la cita servirà perquè la ciutat prengui nota de cara una futura ordenança que en potenciï la utilització.
Michel Duchène
El municipi de Bordeus ha explicat el seu model de mobilitat que es caracteritza per apostar des de fa anys per una mobilitat sostenible a través de la introducció del tramvia i la bicicleta. El seu tinent d’alcalde, Michel Duchène, ha estat l’encarregat d’encetar el congrés amb una exposició d’aquest model que es basa en considerar la bicicleta un equivalent a altres vehicles motoritzats. Duchène assenyala, però, que el pas previ a totes aquestes accions és promoure el canvi cultural que permeti un canvi de mentalitat.
Ricard Font
La inauguració també ha comptat amb la participació del director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, que ha plantejat la necessitat d’incloure la bicicleta en la planificació dels transports públics per facilitar que els usuaris optin per aquests sistemes en lloc del vehicle privat.
Mercè Conesa
El congrés està organitzat per la Fundació ECA Bureau Veritas. El president de l’entitat, Xavier Corominas, ha posat de manifest la importància que està agafant la bicicleta com a sector econòmic.
Xavier Corominas
El congrés continuarà amb les seves activitats fins aquest dissabte.

