Carta a Lluís Recoder

-->
Enllaç copiat al clipboard
28/07/09 a les 13:30h
 |  4 minuts de lectura
Secció: Opinió

El motiu de la present és posar en el seu coneixement que les AMPAs de les escoles públiques de Sant Cugat del Vallès hem estat informades a l’últim Consell Escolar de les nostres escoles, de la voluntat del seu ajuntament de retallar la partida pressupostària destinada a la contractació de personal especialitzat, per a l’activitat de psicomotritat al cicle d’Educació Infantil de Segon Cicle (P3, P4 i P5).

La Coordinadora d’AMPAs de Sant Cugat, i les AMPAs de totes les escoles públiques de Sant Cugat, donem el nostre suport a la carta signada pels directors de les escoles públiques, i ens sumen a les seves demandes. Com a pares i mares li volem igualment manifestar la nostra opinió vers aquest comunicat, i les raons per les quals considerem que s’ha de rectificar aquesta decisió i mantenir el professorat especialitzat a tot el cicle d’Educació Infantil: El suport que l’Ajuntament ha estat donant, en els darrers 10 anys, a la formació de tots els infants de Sant Cugat, amb la contractació del personal especialitzat per impartir l’activitat de psicomotricitat, ha garantit durant aquests temps la qualitat i la coherència educativa, a totes les escoles del nostre municipi. Durant aquests deu anys les experiències per al professorat de les escoles i els nens i nenes que han gaudit d’aquest professorat especialitzat ha estat molt positiva, enriquidora i beneficiosa per a l’educació i formació dels nens i nenes durant l’etapa d’Educació Infantil, i en la resta de cicles. Considerem que en aquest període de “crisi econòmica”, el nostre Ajuntament ha de tenir una major sensibilitat per a evitar que els nens i nenes de les escoles públiques de Sant Cugat es vegin perjudicats en l’accés a una educació de qualitat. Els beneficis d’aquesta inversió que es realitza mitjançant la contractació del personal especialitzat en psicomotricitat, són visibles a llarg termini. A dia d’avui, no hi ha cap element que faci considerar aquesta inversió, en la formació dels nens i nenes de Sant Cugat, hagi tingut resultats negatius. Tot el contrari, totes les parts que hi estan involucrades, escoles, professors, i famílies, consideren aquesta activitat un gran benefici per als nens i nenes de la nostra ciutat. L’activitat de psicomotricitat forma part del currículum d’Educació Infantil, una activitat tan important com la plàstica, la lectoescriptura o la música. L’objectiu de la psicomotricitat és el desenvolupament global de l’infant, partint des del propi cos i el moviment, per assolir objectius més complexos com la maduració de les funcions neurològiques i l’adquisició de processos cognitius, simples i complexos. La importància d’aquesta activitat queda reflectida dins el desenvolupament curricular que cada centre escolar ha realitzar segons el decret 181/2008, de 9 de setembre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments del segon cicle de l’educació infantil. On s’estableix que ‘en finalitzar el segon cicle de l’educació infantil l’infant haurà de ser capaç de: progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats’. L’activitat de psicomotricitat ha d’estar impartida per un especialista qualificat. Només un especialista en psicomotricitat té els coneixements per a desenvolupar l’activitat adequada per a cada grup, on es tinguin en consideració tant el grau de maduresa i capacitats motrius dels infants, així com també les seves capacitats cognitives. A cada curs es treballen uns aspectes molt diferents en tant en quan els nens i nenes a mesura que creixen, tant a nivell físic com cognitiu, desenvolupen noves capacitats i estan al mateix temps preparats per treballar d’altres. Es per això que considerem imprescindible que el professorat especialitzat sigui present a tots els cursos de l’Educació Infantil (P3, P4 i P5). Per tal de progressar en l’adquisició de les capacitats que es treballen dins l’àmbit de l’activitat de psicomotricitat, aquesta ha de ser impartida per un professor especialitzat a tots els nivells del cicle d’Educació Infantil. No considerem una solució viable que es mantingui la presència de l’especialista només a un dels tres cursos d´Educació Infantil. La consolidació dels coneixements es treballa durant tot el cicle i no només a un curs. Per tot plegat, des de la Coordinadora d’AMPAS de Sant Cugat, en representació de tots els pares i mares, sol·licitem que per al propers curs, i els vinents, es mantingui la contractació del professorat especialitzat en psicomotricitat per a la realització de l’activitat de psicomotricitat a totes les classes del cicle d’Educació Infantil de les escoles públiques de Sant Cugat. Esperant veure atesa la nostra petició, els saluda atentament, Coordinadora d´AMPAs de Sant Cugat del Vallès