Com escollir les activitats extraescolars?

El coordinador general d'extraescolars de Paidos, Ernest Miramunt, explica a Cugat Mèdia les claus per fer una bona tria d'activitats

210121-taller-circ.jpeg.jpg
Foto: Cedida
-->
Enllaç copiat al clipboard
09/09/21 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

Comença el curs escolar i, per tant, tornen les activitats extraescolars. Esports, idiomes, música, robòtica, arts plàstiques… Les opcions són gairebé infinites i sovint pot ser difícil decidir quines prioritzar. Cugat Mèdia ha demanat consell per fer la tria al coordinador general d’extraescolars de Paidos, Ernest Miramunt. Segons ell, l’important d’aquest tipus d’activitats és que “fan sortir l’infant de l’àmbit acadèmic i l’ajuden a fer un desenvolupament més global”.

Consells per escollir les extraescolars adequades

  • Fer partícip l’infant en l’elecció. L’adult ha de poder influenciar, però és important prioritzar les seves inquietuds perquè hi vagi amb il·lusió.
  • L’objectiu de les extraescolars ha de ser aportar felicitat i desenvolupament global a l’infant, no s’han de veure com una inversió de futur.
  • No sobrecarregar l’infant d’activitats. Si fa un màxim de dues o tres activitats a la setmana, quan arriba a casa encara té temps per jugar i marge per aprendre a gestionar el seu temps lliure.
  • Evitar l’especialització en edats prematures i prioritzar la varietat. Que sigui l’infant qui decideixi si vol repetir les extraescolars de l’any anterior o provar-ne de noves.

  • Incentivar la tria d’activitats físiques per evitar el sedentarisme de l’infant.
  • Valorar l’opció de fer les extraescolars fora de l’entorn escolar, per donar l’oportunitat a l’infant de relacionar-se amb persones de fora del centre.
  • Intentar deixar un temps prudencial abans de desapuntar l’infant d’una activitat. Un trimestre pot ser suficient per valorar si l’infant està a gust.
  • Declaracions

    Ernest Miramunt

    Si quan s’acaba l’any, té ganes de seguir, endavant. Si vol canviar, també endavant. És un complement a la seva formació reglada; si vol explorar diferents activitats, també pot ser molt ric i el pot ajudar a prendre decisions de futur.