The Russian Classical Ballet mostra al Teatre-Auditori la dansa més clàssica
Un instant de la funció al Teatre-Auditori
CulturaPublicat el 11/gen/15 per Marina Romero
El Russian Classical Ballet ha reivindicat la dansa clàssica més tradicional i tècnica aquest dissabte al Teatre-Auditori. La companyia ha presentat una bella dorment fidel a la coreografia de Marius Petipa i amb música de Txaikovski. La directora del ballet i primera ballarina, Evgeniya Bespalova, ha centrat l'atenció de tots els espectadors durant les dues hores de funció.
La companyia russa, formada per prestigiosos ballarins d'alguns dels teatres per excel·lència d'aquell país, ha mostrat al Teatre-Auditori la seva manera d'entendre la dansa, mantenint-se ben fidel a la tradició per mostrar el rigor i la tècnica que exigeix la dansa clàssica. La primera ballarina i directora de la companyia, Evgeniya Bespalova, ha explicat que aquest és un dels objectius principals amb el qual va néixer la companyia ara fa nou anys.
Evgeniya Betaslova
Volem mantenir la tradició més clàssica de la dansa. Hi ha moltes companyies que s'obliden de la impressió, els sentiments i la bellesa que van lligats a la dansa clàssica.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Bespalova ha protagonitzat un dels muntatges que més interès desperta dins del públic del ballet, recreant els contes de fades, amb un món encantat de castells i boscos on només un petó pot trencar l'encanteri. Al tercer acte el muntatge ha incorporat també altres contes clàssics com 'El gat amb botes' i 'La caputxeta vermella'. La primera ballarina, que ha captivat el públic des que ha sortit a l'escenari, ha explicat que 'La bella dorment' és un muntatge que exigeix molt dels ballarins que l'interpreten.
Evgeniya Bespalova
Altres muntatges de dansa són igual d'interessants i contenen històries apassionants però per 'La bella dorment' calen grans habilitats per defensar els personatges.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Després de passar per Itàlia i Portugal en els últims anys, aquest cap de setmana el muntatge s'ha pogut veure a Granollers, Viladecans i Sant Cugat.