Víctor Ullate embruixa el Teatre-Auditori amb la seva revisió de l''Amor Brujo'

Cultura

Publicat el 25/feb/17 per Maria Cusó

El Víctor Ullate Ballet ha embruixat aquest divendres al públic del Teatre-Auditori amb l'espectacle 'Amor Brujo', una peça que el coreògraf va estrenar el 1994 i que ha arribat a Sant Cugat amb escenografia i vestuari diferents, però amb l'essència de sempre. Durant poc més d'una hora i mitja el cos de dansa, encapçalat per Marlen Fuerte i Cristian Oliveri, han convertit les diferents etapes de l'amor en moviment. La milimètrica direcció d'Ullate ha fet vibrar els ballarins que han donat cos a la passió, la plenitud, la tendresa, la gelosia i el desamor. El públic santcugatenc ha acudit fidel a la cita amb Ullate i ha esgotat les entrades.

En aquesta nova versió, Ullate ha centrat gran part del protagonisme en el personatge de la Pitonissa, encarnada per Leyre Castrana. El coreògraf l'ha utilitzada per interpel·lar el públic i anar-lo guiant a través de la història d''Amor Brujo'.

Víctot Ullate

Coreogràficament en aquesta versió li he donat més importància a la pitonissa. I a més, he volgut que la Leuyre Castrana d'alguna manera fos l'encarregada d'explicar la història.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Marlen Fuerte en el paper de Candela, Ksenia Abbazova, en el de Lucia; Cristian Oliveri, en el de José, i Josué Ullate, en el de Carmelo, han encapçalat el repartiment d'aquesta obra 'amb duende', com explica Ullate. L'única coreografia que Ullate ha mantingut intacte del muntatge estrenat al 1994 és la 'Danza del fuego', perquè l'ha trobava 'perfecte'. Més enllà de la coreografia, l'escenografia i el vestuari nous, una de les principals novetats del muntatge ha estat la música. En aquesta versió, Ullate ha proposat al grup de dark ambient In Slaughter Natives de sumar-se als efectes musicals de Lluís Delgado sobre l'obra immortal de Falla. Una aposta que han conduït l'espectador en un viatge entre la vida i la mort.

Víctor Ullate

Aquesta música et dóna pas al més enllà, a la idea que jo tenia d'ella que perseguia al seu marit fins al més enllà, però ell segueix sent un tirà.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El públic del Teatre-Auditori ha ofert una gran ovació a la companyia.