Els cinemes de Sant Cugat, més preocupats per les estrenes que per l'aforament limitat

Les dues empreses que gestionen sales a la ciutat asseguren que segueixen estrictament totes les mesures de seguretat contra la Covid-19

Imatge d'arxiu dels Cinemes Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia

Cultura

Publicat el 2/oct/20 per Mar Castro

Les sales de cinema estan passant per un renaixement, i les de Sant Cugat no s'escapen del nou panorama que tenen davant, fruit de les mesures que han hagut d'implementar per fer front a la pandèmia del coronavirus i després de tres mesos tancades. A la ciutat, les dues empreses que gestionen les sales (Picking i Yelmo) reclamen a exhibidores i distribuïdores estrenes atractives per animar el públic a assistir de nou a les projeccions, més enllà de l'estira-i-arronsa per l'aforament permès per part de l'administració, actualment reduït al 50% segons els seus responsables.

"Si no hi ha excessives pel·lícules bones, implica que no hi ha espectadors", explica a Cugat Mèdia Víctor Lafuente, director de l'empresa Picking, que gestiona les sales Cinemes Sant Cugat. Lafuente ha detallat que "ja ens agradaria, fins i tot, tenir un aforament del 50% a cada sala", ja que actualment no arriben ni al 15%.

"Anar al cinema és dels llocs més segurs que actualment pots anar", ha afegit Lafuente. I és que, tant Cinemes Sant Cugat com Cine Yelmo Premium Sant Cugat s'han pres molt seriosament les mesures de protecció a seguir per oferir un oci segur. Incorporació de dispensadors de gel hidroalcohòlic, reducció de l'aforament, venda de butaques per blocs, entrades i sortides esglaonades, són algunes de les mesures preses en ambdós cinemes. "A més, als Cines Yelmo analitzem constantment la situació epidemiològica per poder adaptar les mesures de manera òptima a la situació de cada població", explica Samuel Bolaños, director de Comercialització de Cines Yelmo.

Per a les dues companyies tot això no és el motiu pel qual els espectadors encara no han tornat a les sales com voldrien, tot i la seva recuperació progressiva. El problema són les estrenes. "Considerem imprescindible que exhibidores i distribuïdores treballin conjuntament i col·laborant per seguir oferint un contingut atractiu al públic", explica Bolaños, que també creu "indispensable" comptar amb el suport de les autoritats" a través del disseny de mesures que millorin les condicions i que impulsin la cultura".

La campanya de Nadal, que va del 18 al 25 de desembre, esperen que sigui part de la salvació a aquesta situació, amb l'estrena de films comercials com la darrera de la saga de James Bond o Wonder Woman, entre d'altres.


DECLARACIONS

Victor Lafuente

No hi ha excessives pel·lícules bones que també implica que no hi ha espectadors. No estan venint els espectadors que han de venir. Entre que no hi ha pel·lícules, la pandèmia, el confinament i l'inici de les escoles, doncs també es redueix l'assistència dels espectadors. Ja m'agradaria a mi obrir les sales al 50% d'ocupació a cada sessió. El problema és la manca de pel·lícules perquè les distribuidores han endarrerit les estrenes.

Your browser doesn’t support HTML5 audio