Els santcugatencs Oriol Aragay i Juan Carlos Vázquez participaran a la segona Expedició inclusiva mundial als Alps Escandinaus, que suposa el punt final al Curs Superior de Muntanyisme per a Cecs i Adaptat de la Fundació Universitat Nacional d’Educació a Distància (UNED).
Vázquez, que estarà al capdavant de la comunicació d’aquesta iniciativa, ha explicat a Cugat.cat que tot plegat permetrà als guies assolir coneixements per organitzar expedicions.
Juan Carlos Vázquez
Per realitzar la travessa d’una forma segura, els guies porten una barra d’uns tres metres des de la punta. Al mig hi ha la persona cega i al darrere un altre guia o alguna persona amb alguna discapacitat visual menor. Vázquez ha subratllat la importància que els guies tinguin una bona formació perquè les persones cegues puguin gaudir de l’expedició.
Juan Carlos Vázquez
Està previst que els muntanyers arribin al cim entre dissabte i diumenge, segons la meteorologia.

