L’Ajuntament calcula que el 2% dels vehicles que entren a
Per a l’alcaldessa, aquests sis mesos han estat una pròrroga per mesurar l’impacte d’unes restriccions que també hauran d’incorporar la resta de municipis de l’entorn. De moment, Sant Cugat ho ha fet en sintonia amb Barcelona i l’àrea metropolitana. “L’emergència climàtica no espera”, ha defensat Ingla, qui reconeix que costa canviar les rutines, però la situació requereix canvis en la mobilitat que el govern actual està assumint per responsabilitat. L’alcaldessa ha demanat comprensió a la ciutadania, a qui recorda que la ciutat ha passat en 20 anys de 50.000 habitants i 30.000 vehicles, a tenir 90.000 veïns i 60.000 vehicles, i que per tant, no pot mantenir la mateixa mobilitat. En aquest sentit, l’alcaldessa ha recordat que l’Ajuntament està pendent del traspàs de la gestió del transport públic urbà a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), fet que implicarà la renovació de la flota d’autobusos, així com la reconfiguració de les línies. Aquestes millores en el transport públic s’afegeixen a l’increment de les freqüències que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) -amb set estacions a Sant Cugat- farà amb la incorporació de nous trens.

