El Consell d’Infants de Sant Cugat s’ha constituït oficialment aquest dimecres amb l’encàrrec de treballar aquest curs per millorar el reciclatge a la ciutat. Els 34 nens i nenes de 5è i 6è de primària que formen aquest òrgan consultiu, representants de 17 escoles santcugatenques, abordaran la qüestió en diverses sessions de treball fins al juny i elaboraran un seguit de conclusions i propostes a l’Ajuntament. L’alcaldessa i presidenta del consell, Mercè Conesa, ha assegurat que la ciutat ‘ha de millorar’ per arribar ‘com a mínim al notable’ en matèria de reciclatge.
Aquesta és ja la setena edició del Consell d’Infants, que enguany té la missió d’explorar vies per a potenciar el reciclatge i la reutilització de residus. Conesa ha reconegut la influència de l’última campanya de sensibilització de l’Agència Catalana de Residus
a l’hora de triar el tema, i confia que el consell aportarà ‘idees pràctiques’ i ‘accions concretes’.
Mercè Conesa
El Consell d’Infants està format per 34 alumnes dels centres Àgora, Avenç, Catalunya, Ciutat d’Alba, Collserola, Gerbert d’Orlhac, Hatikva, Joan Maragall, La Farga, La Floresta, L’Olivera, Pins del Vallès, Santa Isabel, Thau, Viaró, Pureza de María i CreaNova. Els vicepresidents d’enguany seran Anita Castro, de l’Escola La Floresta, i Isaac Rius, del Thau, que explica per què repeteix al Consell després de l’experiència de l’any passat.
Isaac Rius
Balanç de la passada edició
La constitució del curs 2017-18 també ha servit per informar de les accions que ha emprès el consistori per a donar resposta a les conclusions de l’últim Consell d’Infants, que va abordar la problemàtica del ‘bullying’. La regidora d’Educació, Esther Salat, ha explicat que més de 70 mestres de secundària han participat en sessions de formació a càrrec d’un expert en prevenció de l’assetjament escolar, que s’ha obert un servei d’assessorament a les escoles per a casos concrets, que s’han programat activitats de sensibilització als alumnes i també cursos de formació a monitors de menjador, de lleure i esportius.

