‘Si les remenes és que manes (_ i _ _ _ _ _)’ o ‘Ens agraden per llegir o arrebossats (l _ _ _ _ _ _ _)’ són alguns dels enigmes de la campanya ‘De parada en parada, guanya la jugada!’ que els clients del Mercat de Torreblanca han trobat a diferents parades durant quatre setmanes. En total n’hi havia 20, confeccionats pel Servei Local de Català, i aquest divendres s’han repartit els premis a les persones que hi han participat i que, per sorteig, han guanyat un talonari amb vals de descompte per valor total de 50 euros per gastar al Mercat i un taller de cuina a l’Ateneu.
‘De parada en parada, guanya la jugada’ és una campanya de sensibilització lingüística als mercats municipals que vol incrementar l’ús del català en aquests espais i que s’ha organitzat dins el paraigua del Consorci per a la Normalització Lingüística. El primer tinent d’alcaldia, Pere Soler, ha estat l’encarregat d’obrir i tancar l’acte, i ha valorat que la iniciativa promocioni la llengua catalana, i “no en detriment de l’altra nostra llengua que és el castellà”, ha afegit. En acabar, la responsable del Servei Local de Català de Sant Cugat, Mar Oñate, s’ha mostrat satisfeta de la participació, esperant que més endavant augmenti: “Estem contents perquè ha estat una participació variada: hi ha hagut gairebé 300 respostes que s’han enviat. Confiem que en les pròximes edicions hi hagi encara més participació, però per ser la primera vegada estem molt contents de la participació”.

