L’Audiència de Barcelona ha iniciat aquest divendres el judici contra
Aquest dilluns comencen les declaracions dels policies que van investigar els fets, després ho faran testimonis, dos d’ells protegits. Del 10 al 23 de febrer està prevista la declaració de desenes de dones
que van avortar. L’advocat de Morín, Miguel Capuz, ha explicat que està convençut que el nou judici acabarà amb la mateixa resolució que l’anterior.
Miguel Capuz
Absolució
El judici contra Morín, que s’enfrontava a penes de fins a 275 anys de presó, i la seva desena de col·laboradors, entre els que hi havia la seva esposa, ginecòlegs, psiquiatres, infermeres i administratives, va durar diversos mesos, va aixecar molta expectació mediàtica internacional i va acabar amb una sentència absolutòria el gener del 2013, que va sorprendre molts sectors. Estaven acusats de practicar desenes d’avortaments en clíniques privades de Barcelona de forma irregular, saltant-se la llei en no practicar proves psiquiàtriques a les mares o practicant avortaments a fetus de més setmanes de les permeses. També s’enfrontaven als delictes d’associació il·lícita, falsedat documental i delicte fiscal. El tribunal va considerar que la totalitat de les interrupcions voluntàries de l’embaràs que van practicar es van dur a terme amb el consentiment i sota petició expressa de les dones embarassades i, en el cas de les menors, del seu representant legal. També van quedar absolts dels delictes de falsedat documental i d’associació il·lícita.

