El Festival de Poesia de Sant Cugat registra un 80% d’assistència als actes

-->
Enllaç copiat al clipboard
27/10/14 a les 14:35h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Cultura

La conversió enguany del Festival de Poesia de Sant Cugat en una cita d’abast nacional ha portat un augment de la diversitat d’activitats i de la qualitat, segons els organitzadors, l’Ajuntament i la Institució de les Lletres Catalanes. La 14a edició de la proposta, dedicada a Joan Vinyoli, ha aconseguit un 80% d’assistència mitjana als actes, que han atret públic d’arreu del país.

Un homenatge en forma de recital a Gerard Vergés

i Joan Vergés

ha servit per tancar el 14è Festival de Poesia de Sant Cugat. Enguany, la cita s’ha establert com una cita d’abast nacional, amb la incorporació d’autors de tots els territoris dels Països Catalans. És un canvi que el regidor de Cultura, Xavier Escura, ha situat com una gran responsabilitat per a la ciutat.

Declaracions

Laura Borràs

Crec que hem pogut fer espectacles de molta qualitat, refrendats pel públic. No ens interessa tant la quantitat d’actes com la qualitat.

El Festival Nacional de Poesia ha aplegat en els diferents actes un 80% de mitjana d’assistència, la majoria vinguda d’arreu del país. Fins i tot, algunes propostes han exhaurit les entrades. La directora de la Institució de les Lletres Catalanes, Laura Borràs, ha destacat la qualitat del programa d’enguany.

Declaracions

Xavier Escura

Hem passat a fer el Festival de Poesia al Festival Nacional de Poesia, i sabem que això suposa una gran responsabilitat.

Durant aquests dies, la cita cultural ha aplegat més d’una cinquantena d’actes, la majoria relacionats amb els versos de Joan Vinyoli, a qui han dedicat el festival. El centenari del naixement de l’autor ha estat un pretext per recordar el seu missatge i, alhora, apropar la poesia als més menuts, una de les apostes d’aquest any. De cara a l’any vinent, Borràs ha assegurat que es mantindrà el referent nacional del festival i ha avançat que la 15a edició s’espera com ‘una data especial’.