El programa Inspira potencia la figura de la dona en el món científic i tecnològic

inspira_santcugat_font_localpress.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard

Joan Garcia

Apassionat de l'esport santcugatenc, amant de veure i viure la informació les 24 hores. Ritme, dinàmica i inèrcia. Jugues?  

Llegir-ne més

Apassionat de l'esport santcugatenc, amant de veure i viure la informació les 24 hores. Ritme, dinàmica i inèrcia. Jugues?  

Llegir-ne més
20/06/18 a les 20:07h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

El programa Inspira, destinat a les alumnes de 6è de Primària i 1r d’ESO de les escoles Joan Maragall i l’escola Thau, ha tancat el curs amb un acte aquest dimecres al Celler Modernista. Més d’un centenar de nenes han rebut formacions de les empreses Roche i HP per incentivar-les a tenir un perfil tecnològic i científic en el món laboral.

Inspira s’ha iniciat com un projecte pioner que va nèixer al 2006 al País Basc sota la promoció de la Universitat de Deusto. Aquest projecte s’ha fet com a prova pilot a Sant Cugat, a l’escola Thau i el Joan Maragall, i l’escola Montserrat, a Barcelona. La coordinadora d’Inspira, Lucía González, ressalta l’ambició d’expandir el projecte.

Declaracions

Lucía González

Volem arribar a més escoles i més poblacions. Necessitem l’ajuda de les administracions.

L’alcaldessa, Carmela Fortuny, destaca la tasca multidisciplinar del projecte.

Declaracions

Carmela Fortuny

Sant Cugat té molts vincles amb el projecte Inspira.

Les noies de les tres escoles que han participat en aquesta iniciativa han tancat el projecte amb uns diàlegs amb les mestres on han explicat les experiències viscudes. Les alumnes han seguit un programa de sensibilitzacio i mentoring que han realitzat un grup de dones d’STEAM professionals i que desenvolupen feines a Roche, HP, UAB i l’Ajuntament, entre d’altres.

La formació tecnològica

El nombre d’estudiants que opten per una formació en tecnologia decreix cada any. I si parlem del col·lectiu femení, les dades s’agreugen encara més. Malgrat que el 54,3% del total d’estudiants del sistema universitari espanyol són dones, la seva presència en les titulacions tècniques, com Enginyeria i Arquitectura decau al 26,4%.