El servei d’assessorament econòmic de l’Ajuntament triplica les atencions durant la Covid-19

472 usuaris han estat atesos per aquest servei, que ha assessorat tant empreses com treballadors

200615-sant-cugat-feina-atur-a-cugat.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard

Joan Garcia

Apassionat de l'esport santcugatenc, amant de veure i viure la informació les 24 hores. Ritme, dinàmica i inèrcia. Jugues?  

Llegir-ne més

Apassionat de l'esport santcugatenc, amant de veure i viure la informació les 24 hores. Ritme, dinàmica i inèrcia. Jugues?  

Llegir-ne més
16/06/20 a les 06:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Economia

L’Ajuntament, a través de l’Oficina d’Atenció a l’Empresa (OAE), ha atès 472 usuaris, tant empreses com treballadors, durant la crisi del coronavirus Són el triple d’atencions respecte al mateix període de 2019. Les consultes per la pèrdua de feina per la crisi de Covid-19, l’arribada dels ERTO, la tramitació d’ajudes econòmiques a empreses o la digitalització dels comerços són les consultes més freqüents dels usuaris. La tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica, Ocupació, Empresa i Comerç, Elena Vila, ressalta que caldrà valorar els nous serveis que s’han creat des de l’OAE arran del coronavirus i veure si es mantenen en funció de la demanda existent.

Més d’una cinquantena de consultes setmanals ha rebut l’OAE des de l’inici de l’estat d’alarma, fet que ha situat aquest servei d’assessorament com un dels seus topalls històrics d’atenció. Durant aquest mateix període de 2019 una desena d’usuaris de manera setmanal fan ús d’aquest servei. De les 472 atencions rebudes durant aquests gairebé tres mesos de pandèmia, els serveis que han tingut major acollida han estat el de suport a la digitalització del comerç

amb una setantena d’usuaris i el de tramitació d’ajudes econòmiques

amb 117 empreses que n’han fet ús. La pèrdua de feina per part dels treballadors

o ser acollits per un ERTO ha fet que 102 persones consultessin a l’OAE per dubtes relacionats en aquest àmbit. La tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica, Ocupació, Empresa i Comerç, Elena Vila, ressalta que cal reactivar la ciutat amb totes les eines i recursos que tenim al nostre abast. Un dels primers serveis que es van implementar va ser el de tramitacions d’ERTO, però que ja ha desaparegut, perquè ja no es produeixen a la nostra ciutat.

Declaracions

Elena Vila

Ha estat una feina molt intensa i hem estat al costat del teixit econòmic.