El defensor del poble i la concessionària de l’aigua, Sorea, definiran actuacions i terminis per mediar en les reclamacions sobre la gestió de l’aigua. La iniciativa, resultant d’un conveni signat aquest dijous, permetrà establir un protocol de relacions en matèria de sol·licitud d’informació i reclamacions presentades al Síndic per clients de l’empresa. L’oficina també atendrà les persones amb vulnerabilitat a les quals se’ls hagi tallat l’aigua per impagament.
El conveni, amb una durada de dos anys, permet tenir un canal directe de col·laboració amb l’empresa. El Síndic de Greuges, Ramon Palacio, ha explicat les facilitats que proposa el text per al ciutadà.
Ramon Palacio
El document explicita que les reclamacions que arribin al Síndic amb relació als serveis de Sorea seran enviades a un defensor del client que l’analitzarà per donar una resposta ràpida i orientar una negociació amb Sorea. La responsable de clients de Sorea, Imma Bermúdez, ha declarat que l’empresa pretén evitar que el conflicte amb el client arribi a l’àmbit jurídic.
Imma Bermúdez
El text assegura que les persones que es trobin en una situació de vulnerabilitat i Sorea li hagi tallat l’aigua potable per impagament podrà demanar empara al Síndic perquè suspenguin l’ordre de tall. Preguntats pels mitjans sobre el final de la concessió del servei el 2019, Sorea ha afirmat que la firma del conveni no té res a veure amb aquest fet.

