Els Castellers de Sant Cugat competiran aquest any per segona vegada en la seva història a la jornada de diumenge del Concurs de Castells de Tarragona, quan es reuneixen les 12 millors colles segons la classificació de la revista Castells. Els Gausacs, tretzens però que hi participen perquè els Minyons de Terrassa, cinquens, mai no participen al concurs, encaren el repte d’estar a ‘la primera divisió castellera’ amb ‘il·lusió’ i amb l’objectiu de reunir els màxims castellers possibles per portar a plaça ‘com a mínim un castell de 9’ i ‘els millors castells de 8’. El concurs tindrà lloc el cap de setmana del 6 i 7 d’octubre a la Tarraco Arena Plaça.
El cocap de la colla santcugatenca, Toni Serra, ha destacat a Cugat.cat que participar de la darrera jornada del concurs és un aparador per Sant Cugat al món casteller i que ho intentaran fer ‘el millor possible’. Serra, això sí, ha explicat que compartir plaça amb les millors colles del país també serà una ‘lliçó d’humilitat’.
Toni Serra
Crida als santcugatencs per participar al concurs
Des de la colla fan una crida a la població santcugatenca per participar dels castells ‘amb l’excusa’ d’aquest esdeveniment i poder viure el concurs ‘des de dins’, formant part de la colla. Ho ha explicat la presidenta de l’entitat, Gemma Aristoy.
Gemma Aristoy
De fet, tant Aristoy com Serra han assegurat que els castells que provaran durant la jornada dependran dels membres amb què puguin comptar. En l’última edició, el 2016, els Gausacs, amb 420 membres, van acabar quarts el dissabte en una jornada que van guanyar l’any 2014. Les entrades per la jornada de diumenge es van exhaurir
en poc més d’una hora i mitja. El 2000 els castellers ja van participar a la jornada de diumenge del Concurs de Castells de Tarragona.

