ICV demanarà explicacions a la Generalitat pel desallotjament de la PAH

pah-ocupacio-oficina-dins.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
12/11/14 a les 23:10h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Política

El grup parlamentari d’ICV demanarà explicacions al conseller d’Interior, Ramon Espadaler, pel desallotjament que han dut a terme aquest dilluns els Mossos d’Esquadra a la seu de CatalunyaCaixa de l’avinguda de Torreblanca, que va ser ocupada durant unes hores per la PAH de Rubí. La diputada ecosocialista Marta Ribas, que aquest dimarts ha participat a l’assemblea oberta del partit, ha qualificat l’acció policial de desproporcionada.

Per Ribas, l’ocupació era pacífica i la resistència també, un actitud que es correspon amb el ‘modus operandi’ que solen dur a terme les diferents delegacions de la PAH. És per aquest motiu que la diputada considera que l’acció dels agents antiavalots va ser excessiva, un fet que s’agreuja perquè es tracta d’un col·lectiu que lluita per aconseguir drets socials bàsics. Per tots aquests motius, Ribas ha anunciat que la seva formació demanarà explicacions a Espadaler per aquesta actuació.

Declaracions

Marta Ribas

Era una actuació clarament desproporcionada. Hi havia persones ferides que no actuaven amb violència.

D’altra banda, la diputada també s’ha referit a l’actitud de l’Ajuntament en aquesta qüestió, que ha qualificat de ‘desproporcionada en l’àmbit polític’. Ribas ha condemnat que l’equip de govern hagi multat els membres de la PAH, que des de fa 50 dies acampen davant la seu de CatalunyaCaixa del carrer de Villà.

Declaracions

Marta Ribas

Reclamem explicacions a l’Ajuntament. Les protestes de la PAH evidencien que aquí també hi ha gent que pateix abusos bancaris.

Els regidors locals Joan Calderon i Roser Casamitjana s’han expressat en aquesta línia. Calderon considera que a l’hora de la veritat l’Ajuntament no ha estat a l’alçada.

Declaracions

Joan Calderon

Quan ha arribat l’hora de la veritat, l’equip de govern no ha estat a l’alçada de les circumstàncies.

ICV ha celebrat aquest dimarts una assemblea local on s’ha ratificat

Casamitjana com a l’alcaldable ecosocialista de cara als comicis de 2015.