Professors i alumnes del Vallès han reivindicat aquest dimecres a la ciutat la importància de l’ecologisme com un dels pilars fonamentals de l’educació escolar. El Teatre-Auditori, el Conservatori i Torre Negra han acollit una trobada entre diferents escoles de la comarca, emmarcada en la 2a edició del Fòrum de la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC) que organitza la Generalitat.
A través de diferents grups de treball, alumnes i professors s’han dividit per explicar els seus projectes en matèria de sostenibilitat. Tot plegat ha servit perquè adults i joves debatin, intercanviïn opinions per enriquir les seves propostes i posin en comú els reptes que té l’educació en matèria d’educació sostenible. A banda d’acollir la trobada, la ciutat ha posat el seu gra de sorra amb la participació de l’escola Turó de Can Mates i el patronat local d’escoles bressol.
Educadors
De la seva banda, els alumnes han tingut l’oportunitat de conèixer companys d’altres escoles que han desenvolupat projectes diferents però amb un punt en comú, el del respecte per l’entorn natural.
Alumne
La jornada ha arrencat amb una breu presentació a la sala del Teatre-Auditori on mestres i alumnes han format els seus respectius grups de treball. Mentre que els educadors han debatut i abordat els reptes pedagògics d’una educació respectuosa amb el medi ambient, els alumnes han explicat als altres estudiants els seus projectes ecològics. La directora general de Polítiques Ambientals del Departament de Territori i Sostenibilitat, Marta Subirà, ha resumit les conclusions de la jornada, que passen per continuar la promoció dels temes ambientals a les escoles i la seva relació amb l’entorn.
Marta Subirà
El fòrum també ha inclòs una taula rodona en què els docents han tractat tres casos reals d’èxit d’educació mediambiental. La preservació del torrents dels Alous, diferents propostes d’aprenentatge i servei i el treball en xarxa han centrat el col·loqui entre els professors vallesans. La jornada ha posat el punt final amb la plantada de llavors de veça i civada amb els alumnes de les escoles de la comarca, com un exemple de contacte directe amb la natura.

