La democràcia i la dignitat humana centren el 28è Curs d’Estiu de la Unipau

-->
Enllaç copiat al clipboard
19/07/13 a les 21:17h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

El president de la Universitat Internacional de la Pau (Unipau), Arcadi Oliveres, ha destacat la idoneïtat de la proposta d’enguany del Curs d’Estiu de la Unipau, centrada en ‘La democràcia com a garantia de la dignitat humana’, pel clam de democràcia que ha esclatat arreu els darrers mesos amb l’aparició de moviments que lluiten per la transformació política i social. Oliveres ha compartit la sessió inaugural, que ha tingut lloc aquest dijous al Centre Borja, amb l’alcaldessa, Mercè Conesa, el patró de la Unipau, Antoni Blanch, i la directora de l’Institut Català Internacional per la Pau (ICIP), Tica Font.

Oliveres ha destacat la vigència de la proposta d’aquest curs d’estiu davant els temps difícils que viu la societat humana. Malgrat tot, el president de la Unipau ha llançat un crit d’esperança per la recent aparició de moviments socials que lluiten per la transformació política.

Declaracions

Arcadi Oliveres

Estan sorgint unes plataformes de reivindicació social que ens permeten tenir esperances de transformació política.

Conesa ha reivindicat el paper clau dels municipis i dels governs locals en la construcció dels models democràtics més participatius i més propers a la ciutadania.

Declaracions

Mercè Conesa

Com a alcaldessa la meva expectativa es veure si realment es reforça el paper dels governs locals en una democràcia més viva.

Font ha elogiat la tasca de la Unipau a l’hora de reflexionar sobre el món actual i ha elogiat l’estructura d’aquest curs d’estiu que analitza passat i present per aportar solucions de futur.

Declaracions

Tica Font

L’estructura del curs d’aprendre del passat per no cometre els mateixos errors en el futur em sembla molt encertat.

Tots ells han donat pas a l’alcalde de Granollers i vicepresident de Mayors for Peace, Josep Mayoral, que ha protagonitzat la primera xerrada del seminari amb una visió del paper de les ciutats en la construcció de la pau.