Cugat Mèdia, mitjançant la seva directora, Mònica Lablanca, ha entrat a la junta directiva del Clúster Audiovisual de Catalunya, una agrupació formada per 130 empreses i institucions del sector audiovisual i multimèdia que col·laboren per fer créixer i evolucionar aquest àmbit connectant-se entre elles però també amb el sector econòmic i institucional, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional. Una institució “consolidada” que treballa en xarxa i organitza activitats i projectes per als socis i també d’altres oberts a tothom.
Mònica Lablanca ha assegurat sentir-se molt honorada d’incorporar-se a la junta per “donar veu al nostre àmbit de continguts digitals i audiovisuals i contribuir a avançar en temes d’innovació i estratègia dins el sector de l’audiovisual”, una indústria audiovisual que ha qualificat “d’estratègica per a un país”, i que per això s’ha de protegir. El Clúster Audiovisual de Catalunya és una agrupació d’empreses de producció, serveis de producció, postproducció, efectes especials, distribució, exhibició, operadors de ràdio i televisió, TIC audiovisual, telecomunicacions, fotografia, realitat virtual, videojocs i publicitat, així com universitats i altres entitats del sector. Va néixer l’any 2013 amb la voluntat de compartir les inquietuds sobre el sector audiovisual a Catalunya i de fer un pas endavant pe adaptar-se a les necessitats i els canvis que vivia i viu actualment el sector de l’audiovisual. Un sector cada vegada més divers on cal integrar les empreses de tota la cadena de valor i establir noves sinergies. Alguns dels reptes que afronta el Clúster són:
El Clúster Audiovisual de Catalunya és un referent en activitats i programes que contribueixen al debat sobre les tendències de futur, afavoreixen el networking a gran escala, així com la captació de nous talents.
Digital & Mèdia Fòrum, sobre l’audiovisual i el món digital. Tenen l’objectiu d’identificar les noves formes de negoci i de finançament, i les noves tendències pel que fa als continguts que ofereixen Internet i els nous dispositius.
ZOOM Marques, on s’analitzen les noves formes de col·laboració, de creació de continguts i de posicionament de les marques a través de l’audiovisual.
Programa d’innovació Audiovisaul-Pia, que analitza la transformació digital del sector audiovisual: les tendències i claus de la innovació.
Setmana del Talent Audiovisual, que aplega professionals de tot el sector audiovisual amb el talent emergent català. Compta amb dues seccions principals: El Pitching Audiovisual Universitat-Indústria i el Mercat de Nous Professionals.

