La façana de la Llar d’Avis de la Parròquia llueix dos nous murals que interpel·len diverses generacions

180518-murals-torrent-bomba.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
18/05/18 a les 21:28h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

El carrer de Torrent de la Bomba llueix dos nous murals a la façana de la Llar d’Avis de la Parròquia. D’una banda, en una nova edició, la 4a, del ‘Mural de vida’, el grup de joves Artefakte del Triangle ha renovat un mural segons les històries d’infantesa dels avis de l’entitat i els dibuixos d’alumnes de 5è de primària de l’escola Turó de Can Mates. A més, aquest any, alumnes de l’Escola d’Art i Disseny de Sant Cugat també han presentat un altre mural a la mateixa paret per commemorar el centenari de l’arribada del ferrocarril a la ciutat.

La tinenta d’alcalde de Polítiques de Cicle de Vida i Progrés Social, Susanna Pellicer, ha explicat el valor que aporten aquests dos murals per a la ciutat.

Declaracions

Joan Cortadellas

El problema és que d’aquí un any aquest mural es taparà i en sortirà un altre amb una altra escola. Als avis els motiva molt que els nens i nenes els escoltin i veiem que als nens i nenes també els agrada que els avis els vagin a explicar.

La professora de l’escola Turó de Can Mates ha destacat l’experiència ‘enriquidora’ que ha suposat el projecte per als nens i nenes.

Declaracions

Susanna Pellicer

Estem contents perquè són projectes que crec que donen vida i ajuden a millorar el paisatge urbà. Són històries que porten darrere vivències personals i històriques que val la pena recuperar.

De la seva banda, el president de la Llar d’Avis de la Parròquia, Joan Cortadellas, també ha valorat l’experiència anual, tant pels avis com pels nens i nenes.

Declaracions

Antonia Lorente

Ha sigut una experiència molt enriquidora. Els nens han escoltat amb molta atenció les anècdotes que els avis els explicaven. I també quan els avis han pogut venir a l’escola i els nens els han explicat els dibuixos que han fet ha estat molt tendre.

Cortadellas, a més, també ha explicat com va sorgir la idea de fer un altre mural relacionat amb el centenari de l’arribada del ferrocarril.

Declaracions

Joan Cortadellas

Quan l’any passat van acabar de pintar el mural ens va sortir la idea de fer un altre mural al costat. Poc a poc va sortir la idea de fer-ho per commemorar el centenari de l’arribada del ferrocarril i que ho fes l’Escola d’Art i Disseny.

El projecte guanyador per al ‘Mural del Ferrocarril’ és el d’Inés Luna i Sergi Alegre, alumnes de l’Escola d’Art i Disseny de Sant Cugat, que han explicat com s’han inspirat per al seu projecte.

Declaracions

Inés Luna i Sergi Al

El primer que ens van proposar és anar a l’exposició del centenari del Museu de Sant Cugat i vam agafar la idea del recorregut d’un tren que t’acompanyava. /La idea també era fer partícep a la gent que passava pel carrer del moment en què arriba el tren a Sant Cugat.

1, 2, 3 Grafff La commemoració del centenari de l’arribada del ferrocarril

continua aquest dissabte amb una nova edició de l’activitat 1, 2, 3 Grafff, en què entitats i artistes portaran art urbà a partir de les deu del matí al Pont de Sabadell.