El tram de Sant Cugat de la línia del Vallès de Ferrocarrils (FGC) rebrà aquest any una inversió de la Generalitat de 3,1 milions en millores de manteniment. Els treballs consisteixen en la reducció de l’impacte acústic, el tancament i la reforma de la subcentral elèctrica i la instal·lació del
L’obra a Sant Cugat que abans es completarà serà l’actuació a la subcentral (750.000 euros) que finalitzarà al juny. A finals d’any es posarà en marxa l’ascensor (350.000 euros) i a la primavera de 2018 serà una realitat la renovació dels aparells d’alguns trams de la via, la inversió més important (dos milions), que permetrà la reducció de l’impacte acústic del pas de les rodes. És una inversió que es complementa amb altres a la resta de ciutats de la Línia del Vallès i que s’han presentat en la visita d’obres de la renovació integral de la via del túnel 4. Els treballs, que es fan en horari nocturn sense afectar el servei, tenen un cost de 3,5 milions i finalitzaran al gener. La Generalitat defineix aquestes millores com ‘una pluja fina’ d’inversions que aplanarà el camí a l’arribada dels 15 trens
que entraran en funcionament el 2019 i que permetran una freqüència de pas a Sant Cugat de dos minuts i mig. Ho ha dit el conseller de Territori, Josep Rull.
Josep Rull
L’alcaldessa, Mercè Conesa, ha posat en valor el que suposarà aquest augment de pas de trens per als usuaris.
Mercè Conesa
El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Damià Calvet, ha apuntat que l’actuació al túnel 4 ‘garantirà una millor mobilitat entre Sant Cugat i Barcelona’. A la visita també han acudit la tinenta d’alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira; el tinent d’alcalde de Polítiques Comarcals, Pere Soler; l’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez; i el president de Ferrocarrils de la Generalitat, Enric Ticó. Sant Cugat té set estacions de FGC.

