La llibreria
Els promotors de la iniciativa, que també està disponible en català, són els copropietaris de la Memòria del Gràcia de Barcelona. Arran dels reptes del mercat de la venda en línia que van sorgir durant la pandèmia, van conèixer l’existència de Bookshop.org, ja implementat amb èxit als Estats Units i al Regne Unit, i van impulsar la seva adaptació a l’Estat espanyol. A Bookshop.org les llibreries de proximitat tenen la seva botiga en línia on els lectors poden rebre recomanacions basades en el criteri expert de les llibreteres en lloc de recomanacions basades en algoritmes, el que fa que les llibreries puguin fer valdre la seva gran capacitat de prescripció. Les llibreries reben el marge de les vendes de llibres que generen a la plataforma (25% del preu del llibre). Bookshop.org s’encarrega de la gestió del catàleg i la logística dels enviaments. Des de la seva obertura als Estats Units (gener del 2020) i al Regne Unit (novembre del 2020), Bookshop.org ha aconseguit assolir vendes per valor de 55 milions de dòlars generant més de 13 milions de dòlars per a les més de 1.500 llibreries independents adherides.

