La R-Festa vol consolidar-se a Sant Cugat per promoure la reutilització de productes

-->
Enllaç copiat al clipboard
10/12/16 a les 14:16h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

La fira R-Festa d’establiments de restauració i reparació de productes de segona mà s’ha celebrat aquest dissabte per primera vegada a Sant Cugat amb l’objectiu d’incentivar i consolidar la cultura del reciclatge a la ciutat. La proposta ha servit per donar visibilitat als comerços i iniciatives locals que es dediquen a allargar la vida útil de productes i objectes reutilitzats. La iniciativa, amb deu parades a la Rambla del Celler, neix de la mà del programa ‘Reparat millor que nou’ de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Una de les responsables de l’R-Festa, Imma Casajoana, ha manifestat la voluntat de fer més edicions en un futur per posar en valor la tasca de reutilització que fan aquest tipus d’establiments a la ciutat.

Declaracions

Imma Casajoana

La idea és fer una segona edició, anar creixent i donar visibilitat aquells establiments del municipi que treballen la prevenció de residus reutilitzant i reparant productes

Els paradistes també han destacat la bona intenció de la iniciativa a l’hora de posar en valor aquesta tasca.

Declaracions

Paradista R-Festa

És una feina lenta, laboriosa, que implica molt d’esforç i això com a artesana a vegades no es valora suficient

Els compradors veuen la R-Festa com una bona oportunitat per adquirir productes de qualitat a un preu més assequible.

Declaracions

Compradora R-Festa

Avui dia és una fira que val la pena aprofitar ja que hi ha molts objectes que pots adquirir per molt baix preu.

Fa set anys que la proposta se celebra a Barcelona i ha comptat amb un mercat de segona mà i jocs i tallers de restauració per als més petits, com per exemple un de l’associació El Mussol

dedicat a la construcció de menjadores d’ocells a partir d’envasos reutilitzats. La R-festa s’havia de celebrar el 26 de novembre, durant la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, però es va ajornar per risc de pluja.