La Rabassada ja no és la carretera més perillosa de Catalunya. Després de tres anys consecutius encapçalant el rànquing, la via també coneguda com a BP-1417 ha baixat fins a la cinquena posició a l’estudi EuroRAP, l’informe d’avaluació i risc d’accidentalitat de les carreteres del RACC. Tot i això, la Rabassada continua mantenint el nivell de risc més elevat amb 3,3 accidents mortals o greus de mitjana anual. D’altra banda, el tram de la C-16 entre Sant Cugat i Terrassa, tot i la seva alta intensitat de trànsit, no registra cap accident mortal o greu en els últims quatre anys i se situa com el segon tram amb menys risc de Catalunya.
L’estudi ha analitzat 6.368 quilòmetres de la xarxa viària catalana per on circulen el 90% dels vehicles i on es produeixen el 85% dels accidents amb morts i ferits greus. L’informe torna a incidir en l’estancament en la reducció de víctimes mortals, ja que en el període entre el 2010 i el 2018 només s’ha reduït un 28%. Una dada que posa en perill l’objectiu de la Unió Europea per al 2020 de reduir les víctimes en un 50%. L’estudi també indica que els quilòmetres de risc alt i molt alt representen el 30% de la xarxa, quatre punts menys que en el trienni anterior. Totes les demarcacions menys Lleida, que es manté igual, disminueixen el percentatge de quilòmetres amb aquest tipus de risc. Al mateix temps i per tercer any consecutiu, el tram que acumula més accidentalitat greu per quilòmetre es troba a la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola. La presència dels accidents de motocicleta i ciclomotors en aquesta classificació és molt elevada. En un 71% dels accidents amb morts i ferits greus hi ha estat involucrada una moto o un ciclomotor i més de la meitat de les víctimes mortals eren motoristes.

