La situació de vulnerabilitat de la dona als conflictes d’arreu del món es posa de manifest a l’exposició ‘Hereves de les ruïnes’. Es tracta d’una mostra fotogràfica de Pablo Tosco on es pot veure un grup de dones de la República Centreafricana que tornen a les seves llars, assotades el 2013 per un conflicte bèl·lic. La mostra, organitzada per Oxfam Intermon amb motiu del
El fotògraf ha acompanyat les protagonistes de les imatge en viatges on s’han posat cara a cara amb els vestigis que va deixar un conflicte armat que encara ara les manté desplaçades de les seves llars. Malgrat centrar-se en la República Centreafricana, ‘Hereves de les ruïnes’ és un reflex de com les dones pateixen les guerres i altres enfrontaments armats. Ho ha explicat a Cugat.cat Pablo Tosco.
Pablo Tosco
La mostra referma el compromís d’Oxfam Intermon amb la defensa dels col·lectius més vulnerables, com, en aquest cas, les dones. Ho ha detallat el coordinador a Sant Cugat de l’entitat, Eduard Unzeta.
Eduard Unzeta
Més enllà de plafons amb fotografies, l’exposició també ofereix suport audiovisual on es recullen els testimonis de les ‘Hereves de les ruïnes’.

