L’Ajuntament de Sant Cugat tala 100 pollancres deteriorats per prevenció: “No ens la volem jugar”

Paral·lelament, el govern continuarà el compromís anual de plantar 450 arbres de diferents tipus per tota la ciutat

El pollancre que va caure al setembre a Francesc Macià
L'arbre caigut ha afectat lleugerament un vehicle / Foto: Cugat Mèdia
-->
Enllaç copiat al clipboard
27/11/25 a les 13:01h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

El canvi climàtic no jugarà males passades a la ciutat. Aquest és el compromís que adquireix el govern veient els ensurts que han tingut lloc quan, arran de tempestes o ventades, han caigut arbres a la via pública. Un cas molt gràfic va ser l’arbre de grans dimensions que va caure fa dos mesos al passeig de Francesc Macià. Aquell incident, que no va comportar danys personals, va portar l’àrea de Parcs i Jardins a prendre la decisió després d’una inspecció: retirar els arbres que poden suposar “un perill” per a les persones. Aquests arbres, vells, malalts o en mal estat, solen ser pollancres, plantats fa dècades. La tala que endega aquest divendres l’Ajuntament de forma preventiva, durant quatre dies, afectarà 100 pollancres: “No ens la volem jugar”, ha assegurat la tinenta d’alcaldia de Gestió Urbana i Canvi Climàtic, Cristina Paraira.

Cristina Paraira i Joana Astals, revisant un arbre malalt / Foto: Cugat Mèdia

Els tècnics han detectat fongs a la base del tronc dels pollancres, assecament de branques principals i pèrdua generalitzada de vitalitat, elements que comprometen l’estabilitat i suposen un risc potencial per a la seguretat de les persones i dels béns. L’actuació afectarà únicament els pollancres més deteriorats que no s’han adaptat correctament a les noves condicions del clima: creixen de pressa i la sequera els ha passat factura.

La tala es farà a tots els barris, tant en vies públiques com en zones verdes. En l’àmbit viari, els treballs es faran, sobretot, a Francesc Macià, Rambla del Celler, Puig i Cadafalch, Montserrat Roig i el barri de Can Trabal. En zones verdes, les actuacions afectaran Coll Favà i Mira-sol (Les Casetes de Can Revella, els Jardins de Miquel Martí i Pol i la rotonda de l’Hipòdrom).

L’actuació preventiva, de 46.000 euros, forma part de la campanya de gestió i renovació de l’arbrat urbà per garantir la seguretat, la salut i la sostenibilitat del verd públic.

450 arbres nous

Des d’aquest mes i fins al març, l’Ajuntament plantarà 450 nous arbres en carrers, places i espais verds. Aquesta nova plantació “permetrà compensar i ampliar el patrimoni arbori municipal, incorporant espècies més adaptades al clima mediterrani i a les actuals condicions de sequera”, ha exposat el govern.

La zona de la rotonda de Coll Favà és algun dels llocs on es planten arbres nous / Foto: Cugat Mèdia