El consistori es mostra optimista davant el procés judicial obert amb els propietaris de Torre Negra, que acumula 30 contenciosos en 20 anys, i espera que la tercera modificació del PGM per protegir l’espai ‘sigui l’última’. Ho ha exposat el coordinador jurídic d’Urbanisme de l’Ajuntament, Francesc Palau, en una xerrada sobre el futur dels terrenys organitzada pel
Sobre aquesta infraestructura, l’arquitecte municipal, Josep Tarragó, ha dit que l’Ajuntament treballa en seva definició a partir de la connexió de l’avinguda de les Corts Catalanes i el carrer de Llaceres mitjançant un nou tram que uneixi la rotonda del Rotary amb la cantonada de Llaceres amb l’avinguda de Torre Blanca. Això s’inclou en la modificació puntual del PGM, en exposició pública, que aposta per l’alternativa de canviar la classificació de la pràctica totalitat de l’àmbit, ara sòl urbanitzable no delimitat, per la de sòl no urbanitzable però amb reconeixement dels assentaments de sòl urbà. D’altra banda, l’advocat Francesc Palau ha concretat que, actualment, el consistori està pendent de la resolució de tres processos judicials, entre ells la sentència del Suprem
sobre el recurs a l’anul·lació de la segona modificació del PGM del TSJC. Ara, però, l’Ajuntament afronta la tercera sense incloure-hi tots els aspectes que la justícia ha tombat fins ara. Palau ha apuntat que el consistori vol acomplir la voluntat ciutadana de protegir l’àmbit.
Francesc Palau
Durant la xerrada s’han conegut detalls com el nombre total de propietaris a Torre Negra, un total de 91, o els intents frustrats de l’Ajuntament per arribar a solucions pactades amb petits, mitjans i, fins i tot, el principal propietari, Núñez i Navarro, artífex de la majoria de contenciosos. L’acte ha coincidit amb el vintè aniversari de la marxa per la preservació de l’àmbit. El portaveu del Col·lectiu Pi d’en Xandri + 20, Kristian Herbolzheimer, ha dit que dissabte que ve faran públic un manifest amb propostes de gestió del territori per obrir un diàleg amb l’Ajuntament.
K. Herbolzheimer
Herbolzheimer també ha avançat que al ple de dilluns hi haurà el suport unànime dels partits a una declaració de l’entitat per a la protecció integral de l’espai.

