L’Ajuntament reconeix una cinquantena d’entitats i centres educatius per fomentar la cohesió social

170607-aprenentatge-servei.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
07/06/17 a les 20:59h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

23 entitats i 27 centres educatius de la ciutat que exerceixen la metodologia pedagògica d’Aprenentatge i Servei (ApS) han vist reconeguda la seva tasca aquest dimecres per part de l’Ajuntament. En una trobada a Esade, se’ls ha lliurat diplomes que posen en valor un mètode que aposta per vincular l’ensenyament de l’alumnat a actes de servei a la comunitat. Els projectes reconeguts aposten per l’intercanvi generacional, l’ajuda entre iguals i l’acompanyament en l’escolarització, entre d’altres àmbits.

Entre les propostes reconegudes, s’han treballat iniciatives per combatre l’assetjament escolar on-line (‘cyberbullyng’), la jardineria i el foment de la lectura. L’institut Gerbert d’Orlhac i l’escola Collserola han treballat aquest darrer tema. Ho expliquen la directora del centre de secundària, Sara Laguna, i la bibliotecària del de primària, Ariadna Bonet.

Declaracions

S.Laguna / A.Bonet

Hi ha alumnes que vénen de voluntàries quan acaben de l’institut per fer de padrines de lectures. / Es crea un vincle afectiu entre els nens de 1r i 6è.

El consistori va començar a reconèixer aquest tipus d’iniciatives el 2005 i, sis anys després, ja hi ha una trentena de projectes. En l’actual curs s’han registrat una seixantena de propostes. L’alcaldessa, Mercè Conesa, ha subratllat la capacitat de l’ApS per generar vincles socials entre diferents col·lectius.

Declaracions

Mercè Conesa

Aquesta metodologia és molt vàlida per generar vincles de cohesió social entre diferents col·lectius.

L’Ajuntament té el suport de la Diputació de Barcelona per tirar endavant l’ApS.