23 entitats i 27 centres educatius de la ciutat que exerceixen la metodologia pedagògica d’Aprenentatge i Servei (ApS) han vist reconeguda la seva tasca aquest dimecres per part de l’Ajuntament. En una trobada a Esade, se’ls ha lliurat diplomes que posen en valor un mètode que aposta per vincular l’ensenyament de l’alumnat a actes de servei a la comunitat. Els projectes reconeguts aposten per l’intercanvi generacional, l’ajuda entre iguals i l’acompanyament en l’escolarització, entre d’altres àmbits.
Entre les propostes reconegudes, s’han treballat iniciatives per combatre l’assetjament escolar on-line (‘cyberbullyng’), la jardineria i el foment de la lectura. L’institut Gerbert d’Orlhac i l’escola Collserola han treballat aquest darrer tema. Ho expliquen la directora del centre de secundària, Sara Laguna, i la bibliotecària del de primària, Ariadna Bonet.
S.Laguna / A.Bonet
El consistori va començar a reconèixer aquest tipus d’iniciatives el 2005 i, sis anys després, ja hi ha una trentena de projectes. En l’actual curs s’han registrat una seixantena de propostes. L’alcaldessa, Mercè Conesa, ha subratllat la capacitat de l’ApS per generar vincles socials entre diferents col·lectius.
Mercè Conesa
L’Ajuntament té el suport de la Diputació de Barcelona per tirar endavant l’ApS.

